Od poslednej intervencie, ktorá zakázala “like-gating” neubehlo veľa času a prišla ďalšia oveľa zásadnejšia zmena ovplyvňujúca naše správanie na tejto sieti. Facebook spustil bombu v podobe zákazu organických self-promo postov. Ak teda napríklad predávate elektroniku a máte stránku na Facebooku, prostredníctvom ktorej postujete svoje ponuky a akcie, tak na to môžete v najbližšej dobe zabudnúť. Odteraz si už za to zaplatíte.
Facebook sa v tomto odvoláva na svojich užívateľov, ktorí hovoria, že chcú vidieť viacej obsahu od svojich priateľov a stránok, na ktorým im záleží a menej reklamného obsahu. Štandardný používateľ môže vidieť okolo 1500 príspevkov v daný deň. Facebook sa to v najbližšej dobe bude snažiť stlačiť na 300 príspevkov, o ktoré má užívateľ naozaj záujem.
Čo to v dôsledku znamená?
V prvom rade to platí na organický obsah a nie na platenú reklamu. Facebook tieto organické self-promo posty definuje nasledovne:
1. Posty, ktoré nabádajú ľudí aby si kúpili produkt alebo inštalovali aplikáciu.
2. Posty, ktoré hovoria ľuďom aby sa zúčastnili nejakej akcie alebo súťaže.
3. Posty, ktoré znovu používajú ten istý obsah z platenej reklamy.
Facebook hovorí, že k zmene príde v januári 2015. Dáva nám teda čas, aby sme všetok promo obsah z našich stránok čím skôr vyhodili. V januári môžeme byť za to už potrestaní znížením dosahu všetkých našich organických postov. Táto zmena má aj svoju dobrú stránku, ktorá núti marketérov byť ešte lepšími a hľadať nové zaujímavejšie cesty ako promovať svoje produkty.3