Pred dvoma týždňami sme písali prvý zo série marketingových článkov o novom vydavateľstve Inotaj, ktoré vzniklo najmä kvôli dvojknihe Drsne o nežnom & nežne o drsnom. Vydavateľstvo nás oslovilo s potrebou odprezentovať novú knihu a pomôcť im s online predajom. Projekt nás samozrejme zaujal a keďže ide o marketing od A po Z, rozhodli sme sa jednotlivé fázy zdokumentovať v našom blogu.
Po úvodnej analýze trhu a príprave marketingovej stratégie prišla na rad implementácia. Po dvoch týždňoch príprav a programovania bola spustená nová stránka vydavateľstva www.inotaj.com, ktorá zároveň propaguje predaj knihy. Ako najvhodnejší sme pre stránku nakoniec zvolili redakčný systém WordPress, ktorý je na nastavenie relatívne nenáročný a podporuje funkcie, ktoré sme od stránky vyžadovali. Najväčšia výzva bola na stránku implementovať platobnú bránu v čo najkratšom čase, ktorý bol na development stránky určený.
Stránka bola nakoniec s miernym prekročením stanovených hodín určených na development úspešne dokončená. Tešilo nás, že klient bol s naším finálnym výstupom spokojný. Na základe spätnej väzby od klienta sme doladili niektoré texty, upravili sme meta descriptions a mohli sme pushnúť stránku z beta verzie na live.
Po spustení stránky je vždy potrebné uistiť sa, že máte nastavené nasledovné:
- Google Analytics (pomocou Google Analytics viete merať návštevnosť stránky)
- Google Tag Manager (Tag Manageru slúži ako kontajner na vkladanie jednotlivých podporných kódov na stránku bez toho, aby človek musel tieto kódy vkladať priamo do zdrojového kódu stránky. Ak máte na stránke nahodený Tag Manager, potom nemusíte zakaždým volať vášho programátora, aby vám pridal nový kód na stránku, ale môžete si to spraviť jednoducho aj sami. Napríklad aj kód Google Analytics si môžete vložiť priamo do Tag Managera ak už máte Tag Manager pridaný v zdrojovom kóde)
- Google Search Console (po verifikovaní stránky si môžete cez Google Search Console nechať stránku naindexovat na Google a nastaviť sitemap.xml pre lepšiu indexáciu na Google)
- Nastaviť nástroj na sledovanie správania užívateľov tzv. Heatmap (my používame nástroj Hotjar.com)
Hneď prvý deň po spustení stránky live sme sa rozhodli pre veľmi riskantný ťah. Odpromovali sme knihu a novú stránku v našom firemnom newslettri. Za normálnych okolností je vždy dobré prvé dni / týždne po spustení novej stránky nepromovať, ale sledovať organické návštevy, prípadne testovať užívateľov pomocou nástroja na sledovanie správania užívateľov (tzv. Heatmapa). Takto vieme pomaly a bez zbytočného minutia finančných nákladov pozorovať funkčnosť stránky a prípadne odstrániť jej nedostatky. My sme to však riskli a novú stránku ihneď odpromovali. Výsledok nás príjemne prekvapil. Užívatelia sa na stránke správali tak, ako sme predpokladali a dokonca sme v prvý deň predali dva výtlačky novej knihy. Bol to veľmi príjemný a nádejný štart novej kampane.
Ako príbeh tejto spolupráce začal, sa dozviete v predchádzajúcom blogovom článku Marketingová výzva: Kniha, kvôli ktorej vzniklo vydavateľstvo.