Táto generácia je totiž profesionál v online svete a stáva sa pre marketérov veľkou výzvou. Pozrite sa preto na online prostredie ich očami a prispôsobte im vaše kampane.
Nemýľte si ich s Mileniánmi.
Millennials tzv. Generácia Y sú deti narodené od polovice 80. rokov do roku 2000. Rýchly rozvoj internetu a technológií vytvortil jednoznačnú hranicu pre rozlíšenie Gen Z a Gen Y. Mileniáni totiž vyrástli na televízii a internet si našiel miesto v ich životoch až ako ďalšie médium, zatiaľ čo Gen Z vyrastá vo svete technológií, finančných a globálnych kríz a nepozná obdobie pred internetom.
Gen Z označujeme ako rodených užívateľov sociálnych sietí a internetu, keďže tento svet technológií chápu lepšie ako ktorákoľvek generácia pred nimi. Vycítia marketing na kilometer ďaleko. Sú netrpezliví a nielen, že pravidelne preskakujú reklamy zobrazujúce sa na digitálnom obsahu, robia to automaticky a oveľa rýchlejšie ako všetky predchádzajúce generácie. Vytvorili si takzvanú imunitu proti reklame. Podľa štúdie Kantar Millward Brown je z marketingovej perspektívy najťažšie vytvoriť engagegement s touto generáciou. Nie je to však nemožné. Pozrite sa na reklamu z ich perspektívy a prispôsobte sa.
Online prostredie očami Gen Z:
1. Vizuálna komunikácia
Prečítanie textu trvá dlhšie ako prezretie obrázku. Gen Z myslia rýchlo a potrebujú si veci vizualizovať. Preto je potrebné s Generáciou Z komunikovať prostredníctvom obrázkov stručne a jasne. Myslite na to, že máte veľmi krátky čas na udržanie si ich pozornosti, informáciu je dôležité zdeliť zreteľne a pútavo.
2. Instagram je povinná jazda
Instagram je najpopulárnejšou sociálnou sieťou vo svete Generácie Z. Komunikácia prostredníctvom obrázkov, menej textu ako na facebooku a možnosť zasielania správ, vytvára pre Gen Z ideálnu sociálnu sieť, kde môžu plánovať aktivity s priateľmi a zdieľať inšpirujúce zážitky z ich života a pre vás ideálny priestor, kde môžete túto generáciu zasiahnuť vašou reklamou.
3. Spoločenská zodpovednosť
Generácia Z verí, že je rovnako potrebné dávať ako prijímať. Snažia sa spraviť svet lepším miestom, byť súčasťou niečoho s vyšším cieľom ako konzum a to isté očakávajú aj od firiem. Sú ochotní podporiť značku, ktorá sa správa spoločensky zodpovedne, postaví sa za rovnosť a ľudské práva.
4. Rozprávajte sa s Generáciou Z
Nekážte im, rozprávajte sa. Pre túto generáciu je rovnosť jednou z najdôležitejších vecí a odzrkadľuje sa to aj pri komunikácii. Nevystupujte nikdy nadradene a dajte zákazníkom pocítiť, že ste si rovní. Využívajte live streamy, ktoré v nich prebudia zvedavosť a reagujte na ich komentáre.
Pochopte hodnoty a vytvorte si vzťah s Generáciou Z, ktorá bude pre vás v blízkej budúcnosti kľúčová.
Zdroje:
www.millennialmarketing.com