Kremsa Digital

Oficiálne: Facebook mení textové pravidlo

29.06.2016

Čo je facebookové pravidlo 20 %?

Je to pravidlo, ktoré si Facebook vynútil a uplatňoval niekoľko rokov pri zverejňovaní reklám a propagačných obrázkov na jeho stránkach. Jeho podstatou bolo to, že marketérom nepovoľovalo pripojiť k reklamnému obrázku viac ako 20 % textu. Ak sa tak náhodou stalo, Facebook reklamu zamietol a nepovolil jej publikáciu. Jedným z dôvodov, prečo takto obmedzoval marketingové aktivity, bola podľa neho snaha prinášať užívateľom len vysoko kvalitný obsah.

Mnohí marketéri však časom zistili, že pravidlo vždy nesúviselo len so samotným objemom textu, ale dôležité bolo aj to, na akom mieste na obrázku bol text finálne umiestnený. Obrázok nižšie znázorňuje prípad, kedy bol rovnaký propagačný text najprv odmietnutý a po presune na iné miesto bol akceptovaný.

 

 

Marketéri s týmto problémom veľmi často bojovali. Dlho si lámali hlavu nad tým, ako splniť stanovený limit a aj napriek tomu často krát skončili so zamietnutím reklamy a museli začať odznova.

Prečo sa Facebook rozhodol pre zmenu pôvodného pravidla?

Produktová a marketingová manažérka Facebooku Afsheen Ali v tejto súvislosti uviedla, že k zavedeniu pôvodného pravidla pristúpili preto, že prieskum sociálneho média ukázal, že užívatelia preferujú reklamy s menším obsahom textu. Avšak po tom, čo zaznamenali sťažnosti na tento servis od mnohých marketérov, sa rozhodli túto službu zlepšiť a umožniť tak propagátorom väčšiu flexibilitu.

Čo sa teda skutočne zmení?

Facebook už nebude zamietať vaše reklamy. Môžete však očakávať, že obrázok s väčším množstvom textu bude slabšie distribuovaný a ak tomu budete chcieť predísť, jeho propagácia bude podstatne drahšia. Samotný obrázok už viac nebude rozbitý na 5×5 gridov a budú existovať 4 kategórie rozdeľujúce obrázky podľa hustoty obsahujúceho textu:

  • OK
  • Malá
  • Stredná
  • Veľká

1. Facebook bude aj naďalej preferovať čo najmenší objem textu alebo žiadny text:

 

 

2. Ak by ste chceli pripojiť nejaký text, tu je príklad obrázku s „malou“ hustotou textu, ktorý je podobný modelu, ktorý bol používaný doteraz:

 

 

3. Stredná hustota. Takto vyzerá reklama obsahujúca „Medium“ textového obsahu:

 

 

4. Reklama obsahujúca veľké množstvo textu „High“ môže napokon vyzerať aj takto:

 

 

Niektoré výnimky

Facebook zároveň uviedol, že vyššie uvedené pravidlá sa nebudú vzťahovať na nasledujúce prípady:

  • filmové plagáty
  • obaly kníh a albumov
  • obrázky produktov, kde je potrebné, aby bol zobrazený celý produkt
  • plagáty propagujúce koncerty, hudobné festivaly, zábavné show či rôzne športové udalosti
  • biznis, ktorý je tvorený textom – kaligrafia, karikatúry atď.
  • ukážky hier a aplikácií
  • právne texty a infografiku

Ako to bude fungovať?

Doteraz existoval nástroj, ktorý marketérovi jasne povedal, či sa zmestil do požadovaného 20-percentného rozsahu alebo nie. Odteraz bude môcť tento rozsah prekročiť, avšak Facebook mu podľa toho odpovie buď slabšou viditeľnosťou reklamy alebo vyššími poplatkami za lepšiu viditeľnosť.

Aj pri nových pravidlách však platí, že pri použití ad grid tool Power Editor, vám Facebook zašle upozornenie o tom, že zadané množstvo textu môže obmedziť viditeľnosť reklamy. Zdá sa tak, že pre tých, ktorí z opatrnosti aj doteraz používali uvedený editor, až také veľké zmeny nenastanú.

Na záver možno ešte dodať, že testovanie novinky prebieha už od apríla tohto roka a jej finálny roll out môžeme očakávať už v niekoľkých nasledujúcich týždňoch. Či aj skutočne prinesie nejaké reálne zmeny, ukáže čas.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia