Kremsa Digital

Porno: King Kong internetu

11.08.2017

Fabian Thylmann je meno, ktoré možno nepoznáte, ale určite poznáte jeho prácu, teda aspoň tá mužská časť. V online svete zarobil toľko peňazí, že si vo svojom byte mohol nechať nainštalovať akvárium, na čistenie ktorého si potom musel najať vlastného potápača, ktorý mu v ňom každý týždeň chodil čistiť korálový útes.

Aj napriek tomu, že jeho stránky mali 80% podiel na online trhu, keď dal ponuku na kúpu konkurenčnej stránky xvideos.com za $120 miliónov, vtedajší vlastník stránky mu iba povedal: „Nemám čas o tom hovoriť, lebo idem hrať Diablo II.“ Áno, reč je o online porno priemysle.

Porno v číslach

Porno je na internete obrovské a podľa SimilarWeb poberá takmer 4,5% celkovej návštevnosti z desktopov. V rebríčku top 25 najväčších online stránok na svete sú až 3 porno stránky. Keď si porovnáme porno priemysel s Hollywoodom, tak v Holywoode ročne uvedú okolo 600 filmov, ktoré vygenerujú zisk asi $10 miliárd. Porno priemysel uvedie ročne asi 13 000 filmov a tieto vygenerujú zisk asi $15 miliárd. Porno priemysel zarobí viac peňazí ako MLB (baseball), NFL (americký futbal) a NBA (basketbal) dokopy.

Internet je úplne ideálne prostredie pre porno a vďaka nápadu, s ktorým prišiel YouTube, a ktorý okopírovali práve porno stránky, sa stalo bezplatné porno King Kongom internetu. Je až neuveriteľné, že porno, ktoré je do dnešného dňa stále považované za spoločenské tabu, má aj napriek svojej zlej povesti takú obrovskú sledovanosť. Pozoruhodné je, že napríklad Egypt a Irak, teda sociálne veľmi konzervatívne krajiny, sú práve tými, kde ľudia najviac navštevujú webstránky s obsahom pre dospelých.

Porno je na internete obrovské a to dokazujú aj čísla. Najväčšia porno stránka, xvideos.com, ktorá ja zároveň 16. najväčšou stránkou na svete, zaznamená mesačne 1.62 miliárd návštev a má údajný mesačný zisk asi $3,3 milióna. V porovnaní s Google.com (najväčšia stránka na internete) má xvideos.com o polovicu nižší bounce rate a približne 5x vyšší mesačný rast stránky. Tieto čísla sú o to zaujímavejšie, keď si uvedomíme, že stránky pre dospelých si nedokážu umiestňovať reklamu na bežne dostupných marketingových platformách ako Google alebo na väčšine obľúbených sociálnych sietí. Ako je potom možné, že dosiahli takúto neuveriteľnú návštevnosť a popularitu?

Inovácie

Sex je produkt, ktorý ľudia chcú a vyhľadávajú. Iba to však väčšinou na dosiahnutie úspechu nestačí. Na to treba byť vždy o krok pred ostatnými a pri online porno priemysle to platí o to viac. Dá sa povedať, že vďaka pornu máme internet, aký poznáme dnes.

Stream

Tiež radi streamujete filmy alebo seriály z internetu? Za túto technológiu sa môžete vo veľkej miere poďakovať stránkam pre dospelých, ktoré sa venovali a vylepšovali túto technológiu pre svoje live chats dávno pred tým, ako sa o stream začali zaujímať mainstreamové médiá. Do zlepšenia kvality svojich live sex vysielaní neváhali stránky investovať nemalé peniaze. Niektorí dokonca tvrdia, že za rýchle pripojenie a rýchle sťahovanie dát na internete môžeme tiež ďakovať práve online porno priemyslu.

E-commerce

Dnes si už bez online platby nevieme predstaviť život na internete a pre mnohých užívateľov je práve online nákup dôvod, prečo na internete vôbec sú. Takéto počiatočné online platobné možnosti prišli práve od užívateľov vyhľadávajúcich porno dávno pred tým, ako sa stali každodennou samozrejmosťou u iných komerčných stránok. V polovici 90. rokov to bol práve Richard Gordon, kto založil platobnú bránu Electronic Card Systems, ktorá zabezpečovala platbu formou kreditnej karty. Táto bola vyvinutá práve pre klientov stránok pre dospelých.

Marketing

V minulosti boli trendom porno filmy a platené porno stránky. Dnes sú to tube stránky s obsahom a videami, ktoré sú úplne zadarmo. Aj napriek tomu, že všetky videá sú na stránke xvideos.com zadarmo, stránka má údajný zisk asi $3,3 milióna mesačne. Samozrejme takáto ohromná databáza videí si vyžaduje aj výdavky spojené so správou serverov, ktorých množstvo si radšej ani nechceme predstavovať.  V každom prípade zisk pochádza najmä z predaja reklám – Display ads, Popup ads, PPL ads. Stránka ako xvideos.com má dokonca vlastnú marketingovú platformu na umiesňovanie reklám. Keď som ale prišiel na stránku (stránku som samozrejme navštívil iba v rámci získavania informácií k tomuto blog článku 😊) vidím iba reklamy na live sex chat, zázračné prostriedky na zväčšenie mojej mužnosti a samozrejme obrovský pop up na online gambling.

Okrem pofidérných reklám na pofidérné produkty tu nemajú reklamu žiadne komerčné firmy. Otázkou ostáva, prečo nie? Základom marketingu je ísť tam, kam chodia zákazníci. Zákazníci na porno stránky chodia, tak prečo tam nie sú aj firmy? Ako dlho bude ešte trvať, kým komerčné firmy prelomia sociálnu bariéru spojenú so šedou minulosťou porna a nechajú sa zlákať obrovskou sledovanosťou od potenciálnych zákazníkov? Kedy si uvedomíme, že porno sa už stalo akceptovanou realitou internetového nažívania?





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia