Kremsa Digital

Výzvy v automotive marketingu a ako ich prekonať

07.02.2024

S nástupom online nákupov sa zmenilo aj nákupné správanie spotrebiteľov a ich očakávania od spoločností. Všetko chcú vybaviť rýchlo, ideálne bez návštevy predajne z pohodlia domova. Tento trend postupne prichádza aj do automobilového segmentu.

Podľa prieskumu až 70 % majiteľov áut začalo nákup vozidla online, nie u dílera. Aj oni očakávajú, že proces nákupu vybavia z veľkej časti bez návštevy pobočky. To prináša viacero marketingových výziev, s ktorými sa budete musieť ako predajca automobilov popasovať, ak si chcete udržať svoju pozíciu na trhu.

1. Web prispôsobený 21. storočiu

Bez webovej stránky sa dnes už žiadny predajca automobilov nezaobíde. Podľa posledných dostupných dát až 95 % kupujúcich používa ako zdroj informácií o vozidlách práve internet. Preto je vhodné mať všetok obsah práve na svojom webe. Zároveň je potrebné, aby ste mali web prispôsobený pre smartfóny a mobilné zariadenia, ktoré využíva na vyhľadávanie väčšina populácie.

Podľa nášho prieskumu z automotive segmentu vyplýva, že až 83,33 % respondentov má vytvorenú vlastnú webstránku a nepoužíva importérsky web. To je konkurenčná výhoda, ktorú dokážete ešte viac využiť. Vďaka rôznym digitálnym nástrojom dokážete zlepšiť zákaznícku skúsenosť a získať konkurenčnú výhodu. Patria sem:

  • Virtuálny showroom
  • Personalizované ponuky a riadenie vzťahu so zákazníkmi
  • Integrácia ponúk s online trhoviskami vozidiel
  • Chatboty a zákaznícka podpora podporená umelou inteligenciou
  • Elektronické podpisovanie dokumentov
  • Pokročilé konfigurátory vozidiel

2. Organická návštevnosť

Prilákať zákazníkov na svoj web môže byť pre predajcov automobilov výzvou. To najmä v dobe, kde majú silné postavenie inzerátové portály, online trhoviská a médiá venujúce sa automobilom. Kvôli nim sa stáva, že potenciálni zákazníci hľadajú informácie o vami predávanom modeli, ale skončia na inom webe. Preto je dôležité investovať do SEO aktivít.

Z nášho spomínaného prieskumu vyplýva tiež, že 36,11 % respondentov nerobí žiadne SEO aktivity. Viac ako polovica zas pomáha zlepšiť SEO len pomocou tvorby obsahu na vlastnej webstránke. To však nemusí stačiť, keďže do SEO aktivít patria aj:

  • Vhodná štruktúra webstránky
  • Rýchlosť načítania stránky
  • Štruktúra URL adries a interné prelinkovanie
  • Štruktúra obsahu na webe
  • Získavanie spätných odkazov
  • A mnoho ďalších.

3. Lokalizácia

Byť vždy nablízku svojim zákazníkom neocení len samotný zákazník, ale aj Google. Práve lokalizácia niektorých podstránok vašej webstránky môže pomôcť zvýšiť organickú návštevnosť. Môže ísť o adresy pobočiek či kontaktné údaje na miestnych kolegov, ktoré sa aktualizujú na vašom webe na základe polohy zákazníkov.

Výborným nástrojom lokalizácie je aj profil na Google My Business, známy aj ako Google Moja Firma. Len 77 % opýtaných v prieskume uviedlo, že ho využívajú. Pritom je to pomerne efektívny nástroj na budovanie povedomia o značke, ktorý je navyše zadarmo. Byť nablízku môžete aj vďaka inzerátovým auto portálom. Medzi prvé tri dominantné patria Autobazar.eu (86,11 %), Autobazar.sk (69,44 %) a Autovia.sk (63,89 %).

4. Nevyužitý potenciál sociálnych sietí

Aj keď je už známe, že vyhľadávanie informácií o autách a ich nákup začína práve v online priestore, nie každý predajca využíva online naplno. Na Facebook tvorí obsah až 91,67% opýtaných, z toho len 38,89% tvorí mesačne viac ako 9 príspevkov. Len 31,43 % opýtaných tvorí populárne Reels videá, ktoré vám dokážu získať široký zásah a budovať povedomie o značke.

Instagram nevyužíva 17,14 % respondentov, čo je dvojnásobne viac ako pri Facebooku. No a Live vysielania, vďaka ktorým môžete v reálnom čase interagovať so zákazníkmi a zodpovedať ich otázky, využíva len niečo cez 3 % opýtaných z automotive segmentu. Čo je však prekvapivé, až 60 % nepripravuje žiadny obsah na sociálnu sieť LinkedIn. Vo svete sociálnych sietí tak máte ešte množstvo príležitostí, ako predbehnúť konkurenciu.

5. Platené reklamné kampane

Tvorba obsahu sa nezaobíde aj bez následnej propagácie. Ak tvoríte obsah na sociálne siete alebo blog, je dnes takmer nutnosťou dostať ho aj k ľuďom. V opačnom prípade ho uvidí len malé percento vašich followerov. Čo sa týka platenej propagácie v automotive segmente, len 5,71 % respondentov podporuje všetky príspevky na Instagrame reklamou.

Medzi obľúbenú platformu na platené reklamy patrí aj Google. Dlhodobé vyhľadávacie kampane na Googli má však nastavených len polovica respondentov. Výzvou bude tiež zapojenie nových, nie tak často používaných kanálov, kam patrí aj TikTok. Ten využíva len 16,67 % opýtaných.

Výzvy prinášajú nové príležitosti na rast

Zmeny, ktoré sa posledné roky dejú v automotive segmente, prinášajú zároveň výzvy, ktoré dokážete s pomocou digitálneho marketingu zvládnuť a na trhu uspieť. Ak ste doposiaľ nevyužívali všetky možnosti, teraz je ten správny čas prehodnotiť rozpočty a stratégiu, ktorá odráža digitálny vek.



Ebook

NAŠE SKÚSENOSTI V TOMTO ODVETVÍ
SME PRETAVILI DO EBOOKU

Prečítajte si zadarmo tipy, ako na efektívny online
marketing pre importérov a dílerov automobilov.

Zistiť viac



Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia