Aj vy sa trápite nad tým, ako by mal vyzerať váš Instagram? Vieme vám poradiť. Milujeme Instagram a vieme, ako ho upratať. Bude pôsobiť jednotne, bude vyzerať vizuálne pekne a bude vám produkovať predaje. S graficky príťažlivým Instagramom budete získavať viac followerov aj objednávok. Pozrite sa, ako na to.
# 1 Vyberte si tému
Venujte dosť času na to, aby ste si vybrali tému, ktorá sa vám páči. Instagram je veľmi vizuálna sociálna sieť, to ste si už určite všimli. Pozrite si, ako to robí vaša konkurencia a ako sa k takému podobnému obsahu môžete dostať aj vy. Nájdite si farby, ktoré sú vám blízke a ktoré sa vám hodia k vašim produktom a službám. Viac o farbách v marketingu si môžete prečítať v tomto blogu.
#2 Grid pre Instagram
Je fajn, ak váš Instagram pôsobí upravene. Silu mu dodá nejaký pravidelný tvar, napríklad šachovnica, čo je striedanie políčok. Feed sa môže skladať s fotiek, ktoré budete striedať s nejakým iným grafickým prvkom. Môže to byť napríklad nápis a iné. Riešením môže byť aj headliny s vlastnosťami produktu a podobne. Taktiež tam môžete dať citáty, mottá a iné myšlienky.
#3 Fotky na Instagram
Dajte si záležať na kvalite fotografií. Tie by mali byť ostré, jasné, ideálne odfotené v prirodzenom svetle. To všetko prispieva ku kvalitnej fotke a prípadne môže celý príspevok posunúť o level vyššie. Instagram stojí a padá na dobrých fotkách, najmä ak prezentujete kvalitné produkty. Ako si s Instagramom poradili úspešní podnikatelia? Pozrite sa sem na success stories.
#4 Jedinečnosť
To, akí v skutočnosti ste, môžete s pokojným svedomím dať aj na Instagram. Prečo? Lebo ľudia vám budú veriť. Autenticita vyhráva na plnej čiare. Keď nehráte na ľudí divadlo, budú vám veriť, rovnako ako aj vašim produktom a službám. Vaša jedinečnosť sa premietne aj do vášho obsahu na Instagrame a ľudia vás začnú mať radi.
#5 Rozmanitosť
Neupínajte sa iba na jeden typ obrázka. Striedajte rôzne obrázky, fotky a dajte tomu štýl. Nemusíte sa snažiť, aby všetky fotky boli na vlas rovnaké. Je dobré, ak máte obľúbený jeden typ, ale nie je povinné dávať rovnaké fotky.
#6 Konzistentnosť
Keď už sa rozhodnete pre jeden formát, vydržte pri ňom minimálne tri mesiace. Nemeňte ho preto, že sa vám páči niečo iné. Naozaj si treba v tomto cvičiť pevnú vôľu a zostať konzistentní. Nie je dobré, ak stále meníte formát, radšej meňte stories. Ale feed zachovajte v jednotnom a opakujúcom sa formáte.
#7 Plánovanie a Instagram
Buď využijete niektorý z plánovacích marketingových nástrojov alebo budete postovať ručne. Záleží od toho, koľko máte času a ako sa veľmi budete príspevkami zaoberať. Mnohé sa dá riešiť ad hoc, ale my uprednostňujeme plánovanie vopred. Výhodou je, že si raz do týždňa alebo mesiaca naplánujete všetky príspevky a máte pokoj. Nám sa osvedčila platforma Later.
Naše aktivity ohľadne správy sociálnych sietí nájdete na https://kremsa.sk/service/social-networks/.
Pokiaľ si stále neviete dať rady s tým, ako by mal vyzerať váš Instagram, napíšte našej expertke na marketingové stratégie Veronike Boškovej.