Kremsa Digital

Ako si vybudovať základňu followerov na Instagrame?

08.03.2017

Instagram má viac ako 300 miliónov aktívnych užívateľov, z čoho viac ako 70% žije mimo územia USA. Viac ako 75 miliónov užívateľov sa prihlasuje do aplikácie denne. 90% užívateľov Instagramu má menej ako 35 rokov a angažovanosť užívateľov Instagramu je o 25% vyššia ako pri iných sociálnych sieťach.

Pri optimálnom využití, môže Instagram pôsobiť ako presne cielený, vizuálno-reklamný kanál pre vašu značku. Tak ako aj pri iných sociálnych sieťach, aj na Instagrame sú správne metódy, nesprávne metódy a šikovné metódy ako sieť využiť vo svoj prospech pre úspešný marketing. V tomto článku vám ukážeme ako si môžete šikovne vybudovať základňu fanúšikov na Instagrame.

 

 

Používanie hashtagov #

Vaším cieľom na Instagrame by mala byť priama interakcia s užívateľom. K takejto interakcii dôjde ak ponúkate relevantné vizuálne príspevky, o ktoré sa daný typ ľudí zaujíma. Ak ich vaše príspevky zaujmú, začnú vás followovať a tým sa im budú vaše nové príspevky zobrazovať automaticky. Pred tým ako sa z nich stanú vaši followeri, vás však musia objaviť. To zabezpečia hashtagy v texte.

Pomocou hashtagov sa stane váš príspevok ľahko vyhľadateľný pre ľudí, ktorí sa zaujímajú práve o danú tému. Hashtag by mal byť stále relevantný k danému vizuálnemu príspevku. Instagram povoľuje použitie maximálne 30 hashtagov k príspevku. Optimálne je však používať od 10 – 15 hashtagov.

Na Slovensku ľudia používajú a vyhľadávajú hashtagy zväčša bez diakritiky. Taktiež veľmi populárne sú pre Slovákov anglické hashtagy.

 

Ak ste v týchto zoznamoch nenašli hashtagy, ktoré by boli relevantné pre váš produkt alebo značku nezúfajte. Vašimi príspevkami nechcete zasiahnuť úplne každého. Chcete zasiahnuť iba určitú skupinu ľudí, ktorí sa stotožnia s vašou značkou alebo produktom. Pre takúto skupinu si stačí urobiť menší prieskum, zistiť aké slová vyhľadávajú a podľa toho si zostaviť relevantné hashtagy. Je dobré pozrieť sa pomocou stránky www.web.stagram.com aké hashtagy používa vaša konkurencia a začať ich používať tiež. Napríklad na zasiahnutie ľudí zaujímajúcich sa o hranie tenisu na Slovensku by zoznam hashtagov mohol vyzerať nasledovne:

 

Používanie filtrov

Hashtagy nie sú jediná vec na čo treba dávať pozor pri vytváraní príspevkov. Instagram ponúka možnosť pridania filtrov na fotky a videá. Podľa popularity vieme približne určiť, na ktoré filtre reagujú užívatelia lepšie a pozitívnejšie.

 

 

Podľa portálu Discover však najviac anagažovanosti zo strany užívateľov vyvolal filter X-Pro II.

Pridávanie príspevkov v správny čas

Popri hashtagoch a filtroch je taktiež dôležité vedieť kedy je ten správny čas ponúknuť svoj príspevok užívateľom. Instagram ma k dispozícii iba limitované miesto na ukázanie príspevkov. Keď váš príspevok nevyjde von v čase kedy je vaša cieľová skupina na Instagrame, je možné že Instagram váš príspevok posunie vo vyhľadávaní tak, že ho už cieľovka neuvidí. Najlepší čas na vypustenie príspevkov je denne medzi 11:00 – 13:00 a poobede medzi 17:00 – 19:00.

Ukradnite followerov konkurencii

Ďaľšou z možností ako si vybudovať základňu followerov na Instagrame je zobrať ich konkurencii. Vyhľadajte si iné konkurenčné profily a začnite komunikovať s ich publikom. To znamená angažovať sa v skupine a to likeovaním a komentovaním fotiek užívateľov a ich followovaním. Ak začnete na Instagrame niekoho followovať máte asi 14% šancu, že vás bude followovať tiež. Ak dáte follow a ešte aj like na fotku, šanca na spätný follow sa zvýši na 22%. Ak dáte follow, like a ešte aj koment na fotku šanca je až 34%.

Záver

Každá sociálna sieť je hlavne o spájaní ľudí. Najlepšie puto s užívateľmi si vytvoríte ak budete autentický a sociálny. Nie je tomu inak ani na Instagrame, a preto vám želáme veľa šťastia a zábavy pri vytváraní príspevkov a budovaní si základne followerov. V prípade akýchkoľvek otázok alebo prípadnej pomoci s Instagramom nás neváhajte kontaktovať na office_sk@kremsa.com. Ak sa vám tento článok páčil môžete nás tiež followovať na https://www.instagram.com/kremsa_digital/.

Naše aktivity v oblasti správy sociálnych sietí nájdete na https://kremsa.sk/service/social-networks/.








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia