Generovanie konzistentnej návštevnosti je základom každého stabilného online biznisu. Ak nemáte návštevníkov na vašej stránke, je takmer nemožné získať perspektívnych, lojálnych a takzvaných long-term zákazníkov. Ale čo sa stane v prípade, že dosiahnete na prvú stránku alebo nebodaj na prvé priečky vo vyhľadávaní?
SEO sa momentálne nachádza v svojom najdôležitejšom štádiu evolúcie a stará dobrá pravda o kľúčových slovách je v súčasnosti iba polovicou úspechu. Preto si predstavíme 4 stratégie ako udržať svoju priečku v Google vyhľadávaní.
1. Pravidelne aktualizujte stránku
Táto stratégia znie dosť intuitívne a zrejme to aj pravidelne robíte pokiaľ je web kľúčovou vecou Vášho biznisu. Google algoritmus berie na vedomie kvalitu obsahu a jeho aktuálnosť alebo “čerstvosť”. Takže aktualizujte, pridávajte nové texty, produkty alebo obrázky a máte vyššiu šancu nestratiť pozíciu.
Navyše kvalita a aktuálnosť obsahu nie je iba o Google algoritme, ale aj o vašich návštevníkov. Ak je na vašej stránke stále niečo nové a zaujímavé, tak návštevník určite príde a to je tiež veľmi silný signál pre Google.
Dajte si záležať aj na neustálom optimalizovaní layoutu stránky, aby ste zredukovali bounce rate a zvýšili šancu, že návštevníci sa s vašim obsahom zaangažujú.
2. Zrýchlite stránku na maximum
Rýchlosť načítania stránky je jedným z hlavných faktorov Google rankingu asi od počiatku vekov. Stále však má veľa stránok problém s rýchlym načítaním, špeciálne na mobilných zariadeniach, kde väčšina z nás minimálne posledný rok trávi najviac času.
Treba si uvedomiť, že na internete je denne vypublikovaných ďalších tisíc podobných článkov tomu Vášmu, preto ak sa užívateľovi nenačíta ten Váš, tak veľmi rýchlo si nájde iný.
Google hovorí, že rýchlosť načítania stránky by mala byť nižšia ako jednu sekundu pre mobilné zariadenia, čo je naozaj strašne rýchlo. Ak to neviete dať na takúto nízku úroveň, tak skúste ísť čo najnižšie ako viete. Každá sekunda sa počíta. Tu je zopár rád ako to spraviť:
- Prejdite na rýchlejší hosting
- Zapnite kompresiu na všetky obrázky na stránke
- Použite CDN (content delivery network), aby ste zrýchlili rýchlosť sťahovania
Ak stále bojujete s rýchlosťou, skúste použiť tento Google nástroj (Page Speed Insights), ktorý Vám pomôže identifikovať príčiny spomalenia stránky a navrhne spôsoby ako ich fixnúť.
3. Odchádzajúce a interné linky
Linky na Vašej stránke môžu byť rovnako dôležité ako tie, ktoré na Vás odkazujú z iných stránok. Odkazovanie sa na relevantné značky a umiestňovanie liniek na Vašej stránke pomáha Googlu rozhodnúť o relevancii Vašej stránky.
Samozrejme, že stránky, na ktoré sa odkazujete musia mať hodnotný obsah, ktorý je tiež dobre hodnotený Googlom. Keď to spravíte v najlepšom možnom vedomí a svedomí, tak aj samotný návštevník stránky to ocení.
Navyše stránky, ktoré sa objavujú vo Vašom obsahu veľmi rýchlo zistia vo svojich Google Analytics, že ich návštevníci prichádzajú aj od Vás a je dosť možné, že Vás budú referencovať naspäť. Čiže interným linkom získate aj hodnotný backlink.
4. Buďte aktívny na sociálnych médiách
Už nie je tajomstvom a ani hoaxom, že sociálne médiá berie Google do úvahy. Stránky ako Facebook, Twitter a LinkedIn vysielajú silné a vieryhodné signály pre algoritmy Googlu.
Pokiaľ máte vysokú aganžovanosť a prichádza Vám zo sociálnych médií veľa návštev – samozrejme hodnotných – tak Google Vás na základe tejto skutočnosti posunie určite vyššie. Navyše na stránkach ako LinkedIn môžete blogovať a vytvárať backlinky späť na Vašu stránku.
Tu je zopár rýchlych tipov, ako viete zvýšiť Vašu vizibilitu na základe dobrej práce so sociálnymi sieťami:
- Pridajte zdieľacie buttony k Vašim článkom alebo obsahu na web stránke
- Použite explicitné CTA vo Vašom obsahu
- Motivujte užívateľov zdieľať Váš obsah na sociálnych sieťach.
SEO je dlhodobý proces a nemôžete čakať, že výsledky sa dostanú hneď na druhý deň. Normálne trvá pár mesiacov než si všimnete posun vo vyhľadávacom rebríčku.