Doteraz bol priamy prenos priamo z Facebooku dostupný len pre verifikované stránky (tie, ktoré mali blue badge) a pre súkromné osoby. Teraz môžete túto funkciu využiť aj vo vašej skupine alebo priamo v evente. K tomuto všetkému pridal aj ďalší kúsok interaktivity a to tým, že pre živé vysielanie live reactions, replay comments a live filters.
Všetko spustil podnet angažovania sa fanúšikov k živému vysielaniu. Ľudia komentujú živé vysielanie až desať krát viac ako klasické video. Aby toho nebolo málo, Facebook sa pre živé vysielanie odhodlal spustiť aj pozývanie priateľov a živú mapu, na ktorej môžete vidieť, kde všade na svete práve prebiehajú živé vysielania. Nezabudol ani na štatistiky-chtivých ľudí, ktorí si budú môcť výkonnosť a zásah živého vysielania odmerať nových analytickým nástrojom. Vyzerá to tak, že éra živého vysielania práve začala v plnej sile. Sme zvedaví, kedy do neho pribudnú call-to-actions a iné vychytávky pre získavanie leadov.
Ďalšia dobrá vec, ktorá zišla z Facebooku je možnosť skenovať kódy rovno z Messengeru, podobne ako to robí Snapchat. Napríklad, keď naskenujete logo Starbucks na ich menu lístku, tak Vám Facebook automaticky vyhodí jeho stránku. Dáva tak biznisom možnosť spojiť sa so svojími zákazníkmi aj cez offline priestor a reklamné materiály.
Ďalší veľký hráč vo svete sociálnych médií prichádza s menšou, ale podstatnou novinkou. Twitter uvádza “direct message button”, ktorý umožňuje zdieľať tweet priamo cez správu a dáva tak iskru súkromným konverzáciám.
Táto nová vymoženosť sa objavila potom, čo Twitter robil hlbšie štúdie správania sa jeho užívateľov. Zistil, že v roku 2015 narástlo používanie súkromných správ až o 60% a veľa tweetov bolo zdieľaných privátne. S “direct message” stačí iba pár klikov a užívatelia môžu zdieľať unikátny obsah rovno zo svojej nástenky do súkromnej správy.