Kremsa Digital

TikTok Business Center s Kremsa Digital

13.10.2021

Sme prvá slovenská agentúra, ktorá má založený business účet na TikToku. Môžeme propagovať príspevky v iných krajinách, zatiaľ však nie na Slovensku. Reklama na TikToku osloví veľa ľudí za relatívne málo peňazí. Poďte s nami preskúmať, ako to funguje!

Skôr než sa pustíme do podrobnej analýzy, tu je malý náhľad do Business Managera, ktorý je veľmi podobný Facebooku. Budete vidieť, že nič závratne nové vás zrejme nečaká. 

Aké máte možnosti?

Takisto môžete pridať nielen užívateľa Business Centra, ale aj partnerov. To platí v prípade, že manažujete klientske účty. Rovnako ako pri Facebooku to funguje na princípe reklamných účtov, podobne sa spravujú aj platobné metódy a dokonca máte možnosť pozrieť si aj históriu aktivít vo vašom Business Centre – pridávanie nových ľudí, vytváranie účtov, čas, kedy sa to udialo a aj zodpovednú osobu za túto zmenu.

Rovnako ako na Facebooku viete zdieľať rôzne položky, aj z nich vytvoriť určité skupiny, ktoré následne môžete zdieľať s inými správcami alebo klienti s vami.

Náhľad do Ads Managera je taktiež obdobný ako pri Facebooku.

Priamo v dashboarde vidíte celkové výsledky a to, ako performujú kampane vášho reklamného účtu. 

V sekcii Kampane si viete pozrieť jednotlivé rozdelenie kampaní. Na obrázku zatiaľ vidno len našu testovaciu kampaň, no tešíme sa na vaše reálne kampane!

Ako vyzerá vytváranie kampane na TikTok-u

(Spoiler alert! Je takmer rovnaký, ako vo Facebook Ads Managerovi)

  • Vyberiete si typ kampane, spôsob a hlavný cieľ tejto kampane – zaujímavosťou je, že si môžete v nastaveniach reklamného účtu vybrať, či bude mať váš účet aukčný alebo rezervačný spôsob reklám. 
  • TikTok pôvodne fungoval na princípe rezervačného nákupu reklám, kde ste si zaplatili za in-feed reklamu častokrát v desať tisícoch dolárov, či za topovací takeover na jeden deň za $240,000. Tomu však je už koniec, a reklamu viete aukčným spôsobom zakúpiť od $20 na deň, čo je zároveň minimálny denný rozpočet.

My sme si vybrali spôsob aukcie. A teraz vám ukážeme, ako to vyzerá vo vnútri pri tvorbe kampaní. Pozrime sa na našu obľúbenú trafficovú.

Viete si tu vytvárať split testy. Štruktúra reklamy na TikToku je nasledovná – Kampaň – skupina reklám – reklamy. Pre účely oboznámenia sa s nástrojom, sme si vybrali trafficovú kampaň, na ktorú môžete napojiť sledovanie konverzií. Tie fungujú klasicky prostredníctvom pixelu na webe alebo ak chcete získavať viac užívateľov vašej aplikácie, tak aj na apke. 

Kde kampane umiestniť?

Čo sa umiestnenia týka, to je zaujímavejšie. Máme aktuálne na výber z troch možností, ale budú pribúdať aj ďalšie: TikTok, News and Apps, Pangle.

News and Apps v sebe majú BussVideo, TopBuzz, News Republic a Babe – viaceré sú veľmi špecificky orientované s lokálnym obyvateľstvom.

Pangle je prístupný opäť iba pre niektoré ázijské krajiny, no nájdeme tu aj Rusko, Ukrajinu, či Bielorusko. O tomto monetizačnom prístupe od ByteDance (majiteľ TikToku) možno čoskoro napíšeme ďalší blog. Zatiaľ vieme, že pre náš trh nie je príliš príťažlivý, ponúka totiž in-app reklamné riešenie pre videokontent, častokrát spojený s technologickými vychytávkami či hrami. 

Cielenie na TikToku

Ďalšou zaujímavosťou je možnosť cielenia. Popri klasickom lokalizačnom a demografickom cielení tu nájdeme aj cielenie zamerané na záujmy. To sa už líši od nám známeho riešenia na Facebook. Na TikTok-u viete cieliť jedine prostredníctvom záujmových celkov, ako napríklad Hry, Doplnky, Jedlo a Pitie a iné. Aby to nebolo príliš všeobecné, TikTok ponúka viaceré možnosti cielenia uživateľov, konkrétne prostredníctvom ich záujmov, video interakcií a interakcií s tvorcami. Tie viete rôzne kombinovať.

Z toho dôvodu je dôležitou zručnosťou poznať trendy na TikToku a trendujúcich tvorcov, a rovnako poznať produkt, ktorý sa snažíte komunikovať vášmu publiku. Týmito vedomosťami sa následne snažíte o dokonalý prienik v cielení. Pre nadšencov výkonnostného marketingu a vlastnoručne vytvorených publík, máte možnosť tvorby publika z offline zoznamu, angažovanosti, či návštevnosti vašej stránky – za použitia pixelu.

Ako sme už spomínali na začiatku, denný rozpočet na reklamnú skupinu sa na naše slovenské pomery pohybuje relatívne vysoko – $20 na deň. To je však z nášho pohľadu zanedbateľná suma, minimálne pri niektorých segmentoch, ako je produktovo orientovaný eCommerce, častokrát s lifestylovým portfóliom, kde za $20 denne dokážete skutočne zasiahnuť nesmierne veľké publikum, väčšie, a častokrát relevantnejšie, ako na iných sociálnych sieťach. TikTok sa však dá využiť aj pre iné segmenty, nielen na predaj legín. Videli sme aj kreatívne poňatie TikTok kampaní na poistenie.

TikTok optimalizuje pri niektorých cieľoch na impresie, ale čo sa skutočne ráta sú srdiečka, komentáre a zdieľania. Ak k tomu pridružíme aj content creation ako súčasť stratégie, nielen nastavenie reklám, máme celkom úspešný model. Ku kreatívnym prevedeniam si povieme viac v nasledujúcom blogu. 

Čo ďalej?

Keď už máme nastavenú skupinu reklám, v ktorej nechýba ani optimalizácia bidov, kde si vďaka Bid Cap viete zvoliť napríklad aj akcelerované doručenie, rovnako ako na Facebooku, poďme sa pozrieť na samotnú reklamu.

Na výber máme vďaka unikátnemu formátu TikToku iba video alebo statický obrázok – logicky žiadne carousely alebo Instant Experiences (zatiaľ). Z jednoduchého dôvodu vám samotný TikTok ukáže, že video má potenciál na širší zásah, naopak použitím statického obrázku zacielite užšiu skupinu ľudí. Toto nevyhnutne nemusí byť zlé, pokiaľ tak máte definovaný cieľ a publikum.

V našom testovaní sme si všimli viaceré dotiahnuté detaily, ktoré uľahčujú a dotvárajú celkovú skúsenosť, pretože aj naši PPC-čkári potrebujú mať príjemnú prácu. U nás sa jednoznačne tešia, keď nástroj obsahuje vychytávky, ktoré im uľahčia klikaciu prácu. Častokrát sú tieto funkcionality v teste na Facebooku. Jednou z nich je aj napríklad dynamické označovanie reklám, či správa všetkých komentárov na jednom mieste. Dá sa povedať, že TikTok sa od svojho veľkého amerického nevlastného brata Facebooku učí na jeho nedostatkoch a vidí priestor na zlepšenie. A pre nás, marketérov, je to len veľké plus.

Pri samotnej kreatíve vám TikTok ponúkne množstvo inšpirácií a šablón na tvorbu videí, ktoré si priamo viete upraviť – aj z čisto statických obrázkov. Toto však našim skúseným okom neodporúčame, keďže TikTok je dynamická platforma, plná unikátneho obsahu s relatívne náročným publikom. Tento obsah si vyžaduje kreativitu, a preto obrázky z fotobaniek, či neautentický prístup je zabitím potenciálu tejto siete.

Skvelým nástrojom je tiež zadefinovanie zobrazovaného mena. Vaša reklama môže, ale nemusí byť napojená na existujúci profil. Pri otázke na nášho dedikovaného TikTok trénera, či môžeme spúšťať reklamy aj ako Brad Pitt nám však jednoznačne neodpovedal. S úsmevom odpovedal, že možnosť tam je, a že by sa pri manuálnej kontrole reklamy mohlo stať, že nám ju zamietnu. Jednoznačne to jedného dňa chceme vyskúšať 🙂

Čerešnička na záver

Už len doplniť link, a reklama je na svete. Z finančného pohľadu, aktuálne TikTok funguje na princípe nabíjania kreditu na váš reklamný účet, no podľa našich informácií, napojenie kreditnej alebo debetnej karty by malo byť spustené koncom tohto roka.

A ako môžete vidieť nižšie, prehľad vašich kampaní a reklám vyzerá skoro jedna k jednej tomu vo Facebook Ads Manageri.

Ako hodnotíme TikTok Business Center?

Zo strategických dôvodov by sme dali 6/10, keďže sme ako my, tak aj naši a slovenskí klienti všeobecne stále viac-menej konzervatívni. Facebook reklama je jednoznačne zatiaľ najsilnejším ťahačom top-funnel pre široké publikum. Pevne veríme, že sa to v priebehu budúceho roka zmení. S narastajúcim počtom mladých aktívnych užívateľov (a koncových zákazníkov) na tejto sociálnej sieti, a čoraz viac starších ročníkov, ktoré objavujú výhody rýchlo konzumovaného obsahu, trh vyvíja tlak aj na agentúry a klientov. Tí sa každú chvíľu budú musieť začať zameriavať na kvalitný a unikátny kontent. TikTok je na tento typ obsahu ako stvorený.

Neviete si dať rady? Napíšte priamo našej Veronike na vboskova@bykd.com, ktorá sa u nás TikToku venuje. 








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia