Kremsa Digital

Content marketing. Aké typy formátov využiť?

23.06.2021

Nestačí iba bezhlavo vytvárať obsah. Content marketing je proces, ktorého výsledkom je užitočný obsah pre vaše publikum, aby ste si získali jeho dôveru. Ako vybrať správny typ formátov obsahu v digitálnom marketingu? Je to viac umenie ako veda. Čo funguje pre jednu značku alebo publikum, sa môže úplne odlišovať od inej. Pozrime sa preto spoločne contentu na zúbok.

Typy formátov v content marketingu

Obsahom je všetko, čo vytvoríte a neobsahuje jasnú správu o predaji, čo prakticky znie ako jednoduchá vec. Content marketing je však tiež aj dosť neurčitý, a preto sme ho rozdelili do najbežnejších kategórií, s ktorými sa pravdepodobne stretnete. Tie sú:

  • Obsah blogu 
  • Infografika
  • Podcasty
  • Videá
  • Sociálne médiá.

Poďme preskúmať každú z nich a zistiť, ako z nich vyťažiť najlepšie výsledky

Marketing obsahu blogu

Celkovo môžeme povedať, že blogy stále tvoria prevažnú väčšinu content marketingu. A to dokonca až 86% podľa štatistiky. Vieme, že firmy, ktoré používajú blogy, získavajú o 97% viac odkazov na svoje webové stránky a majú o 434% viac indexovaných stránok pre SERP. Preto je do značnej miery samozrejmé, že písanie blogov môže byť pre biznis z pohľadu nákladov a pri obmedzenom rozpočte tiež mimoriadne efektívne.

Príspevky na blogu sú najefektívnejšie, ak sa používajú výlučne na tie správne účely. Namiesto blogovania o tom, ako váš najnovší produkt zmení život všetkým okolo vás, by ste mali písať o témach týkajúcich sa vašich produktov alebo služieb. Všetko, čo s nimi súvisí.

Potom nebudete musieť tlačiť na predaj výrobkov, keď stane vaša spoločnosť popredným lídrom v odbore, či už na lokálnej alebo medzinárodnej úrovni. Pridajte skutočný význam pridaním niečoho nového a hodnotného, a to aj ​​nad rámec toho, čo ponúka veľa všeobecných blogov od vašej konkurencie. 

Vaši čitatelia chcú vedieť, čo viete a ako môžete pomôcť vyriešiť ich problém, nie to, čo už povedali všetci ostatní. Určite sa nezabudnite dôrazne opierať o kľúčové slová, užívateľská skúsenosť (user experience) je dnes oveľa cennejšia.

Infografický content marketing 

Z mnohých foriem obsahového marketingu sú infografiky práve tie, ktoré môžu prácu digitálnych marketérov skutočne odlíšiť od konkurencie. Dobrá infografika môže získať veľa pozornosti v podobe zdieľaní a návštev na web. Škoda, že ju toľkí marketéri podceňujú.

Infografiku samozrejme nemôžete použiť na všetko. Výber správneho času a grafiky môže tento formát obsahu povýšiť. Úspešné infografiky sú jednoduché, pôsobivé a zmysluplné. Ide o to, aby si zo štúdie alebo prieskumu odniesli množstvo informácií a rozdelili ich na najdôležitejšie body.

Môžu byť použité na zdôraznenie napísaných blogov alebo ako samostatný obsah pre platformy pre blogovanie aj pre sociálne médiá.

Marketing podcastov

Kvalitné podcasty boli pre niektorých obchodníkov s digitálnymi technológiami mimoriadne lukratívne, aj keď zďaleka nie sú univerzálnym riešením. Len čo budete mať správne vybavenie, dá sa ľahko vyrobiť. Ak sú distribuované prostredníctvom siete, môžu mať aj obrovský dosah. 

Použite svoj profesionálne nahratý podcast na zvýšenie povedomia o svojej značke tiež ako spôsob, ako veľmi osobným spôsobom predstavíte vašu osobnosť, aj charakter vašej značky.

Tieto podcasty môžete nahrať aj na váš web a využiť aj ako hodnotný obsah pre sociálne médiá. Vďaka nemu môžete interagovať lepšie so svojím publikom. 

Content marketing formou obsahu

Produkcia video obsahu môže byť nákladná aj časovo náročná, ale v súčasnosti je veľmi populárna a žiadaná. Aj keď mnohí uprednostňujú písomný obsah, pribúda stále viac fanúšikov videa. 

Kvalitne vyrobený video spot ukazuje úplne inú stránku vášho podnikania podobným spôsobom, ako to robí podcast. Video vám môže poskytnúť lepší spôsob vytvárania obsahu, ktorý sledovateľom ukazuje, ako niečo robiť alebo ako niečo funguje.

Pomocou vášho produktu vo videu sa môžete dostať k potenciálnym zákazníkom. Nezabudnite vytvoriť titulky a do videa zahrnúť aj textový úvod, ktorý pomôže ľuďom lepšie sa zorientovať v tom, čo sa chystajú pozerať. Tento obsah potom môžete použiť takmer kdekoľvek, od hlavnej webovej stránky po svoj blog, na sociálnych sieťach alebo dokonca v e-mailových kampaniach.

Content Marketing na sociálnych sieťach

Z mnohých foriem content marketingu sú sociálne médiá tie, ktoré sa často riešia osobitne, pretože sa riadia trochu odlišnými pravidlami ako blogy na webe. Na rozdiel od vyššie uvedeného obsahu je content marketing na sociálnych médiách zameraný na to, aby priamo reagovali. Chcete si získať ich pozornosť a tvoriť obsah, ktorý ich zaujme. 

Môže to vyžadovať značné úsilie, aby ste našli taký typ obsahu a médium, ktoré skutočne rezonuje s vašimi sledovateľmi na sociálnych sieťach. Ak už pre svoj marketing vyrábate iné typy obsahu, dobrou správou je, že ich môžete pre sociálne médiá ľahko prepoužiť.  

Sledovaním štatistík na sociálnych sieťach budete môcť rýchlo zistiť, či je vaše publikum typom, ktorý uprednostňuje videá alebo blogy, seriózne príspevky alebo vtipné príspevky na rôzne aktuálne témy. Navyše budete môcť odhadnúť, akú návštevnosť generujú vaše médiá na vašom webe. 

Ak potrebujete poradiť s content stratégiou, napíšte nám

Tento blog, ako aj mnohé predošlé, pre vás napísala Adela Jasenovcová.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia