Emailová adresa je merateľná jednotka úspechu každej spoločnosti vo svete online marketingu. Vďaka jej vysokej miere angažovanosti a ROI ktoré prináša, je emailová adresa efektívne marketingové riešenie. Veľa podnikov si vybudovalo úspech na email marketingu a zažili jeho úspech a zožali aj jeho plody. Dnes už je však tažšie sa k elektronickým adresám dostať, ale napriek tomu tu stále existujú tri jednoduché a overené techniky ako si ich nenásilne vypýtať. Nezáleží pri nich na type priemyslu, a či už dizajnujete lietadlá alebo pečiete koláčiky, kľudne tieto metódy použite na vašej web stránke.
“Aby ste dostali emailovú adresu, musíte ju za niečo vymeniť.”
Pred tým než sa s vami podelíme o pár tipov, je potrebné poznať základnú stratégiu. Každý jeden krát, čo získate novú emailovú adresu, ste účastníkom výmeny. Je veľmi dôležité na tento princíp neustále pamätať. Musíte zákazníkovi najprv sľúbiť niečo hodnotné, aby vám to vymenil za jeho email. Je to ako každá ekonomická transakcia. Ak chcete niečo, čo majú oni, musíte im dať niečo, čo máte vy. Ponímanie hodnoty výmeny môže byť veľmi kritická časť tejto transakcie. Ak užívateľ necíti, že dostáva niečo dostatočne hodnotné, tak vám jeho email neposkytne.
A na koľko si ľudia cenia ich emailovú adresu? Na viac ako si myslíte. Mailová adresa je bránou k osobnému životu. Priemerný človek dostáva totižto denne okolo 121 mailov. Skoro jedna tretina pracovného dňa zamestnanca je strávená na mailoch. Tridsať-deväť percent pracovníkov trávi nadčasy posielaním a čítaním mailov. Samotný Forbes túto situáciu vystihol takto: “Email robí život zamestnancom mizerným”.
A vy v podstate od nich žiadate, aby dostávali viacej emailov a trávili nad nimi viacej času. Už vidíte, aké je dôležité dosiahnuť správnu hodnotu výmeny? Ak chcete zvýšiť cenu tejto výmeny, je dôležité niečo ponúknuť alebo sľúbiť. Musíte si byť ale istý, že viete dodržať vašu časť dohody, inak sa to na vás zosype.
1. Vytvorte Landing Page zameranú na zber emailov
Najpriamejšia stratégia je vytvoriť landing page, ktorá je nadizajnovaná na zber emailových adries. Množstvo súčasných landing pages je vytvorených iba preto, aby predávali. Tie, ktoré vytvárate na zber emailov sú nastavené tak, aby dávali a zároveň aj dostávali informácie – výmena, o ktorej sme hovorili.
Kvalitná a výkonná landing page má takéto princípy:
1. Stránka musí mať formulár
2. Stránka musí podmieňovať získanie informácie vyplnením formuláru
Dôvod, prečo je toto skvelá stratégia je ten, že to môžete napasovať naozaj pre každý typ podnikania. Všetko, čo treba urobiť, je vytvoriť takúto stránku, ktorá je zameraná na majoritnú väčšinu vášho publika.
Tu je zopár ingrediencií pre skvelú landing page zbierajúcu emaily:
1. Urobte stránku iba o jednej téme
2. Táto téma by mala byť kritickým bodom, ktorý púta pozornosť divákov
3. Stránka by mala poskytovať dostatok informácií pre zaangažovanie publika
4. Stránka by mala sľúbiť viacej informácií, ktoré sú prístupné iba po zadaní emailu
2. Použite Popup (alebo Lightbox)
Nezáleží na tom, koľko ľudí si na ne sťažuje, ale fakt je ten, že popup-y zamerané na zber emailov fungujú. Popup je v podstate vyskakovacie okienko alebo box, ktorý sa objaví na prednej strane obsahu. Ten zvyčajne vyzýva užívateľov k zadaniu emailu. Úspešné popup-y ponúkajú niečo hodnotné a zákazníci si môžu vybrať, či zadajú svoju mailovú adresu alebo toto okienko jednoducho zatvoria.
Niektorí môžu namietať, že radšej používajú sidebar (bočný panel) pre zachytenie emailovej adresy. To je taktiež fajn a sidebar je dokonca skvelý nápad, ale taktiež ho treba doplniť popup-om. Pretože popup prináša o 1,375% viac emailov ako bočný panel.
Možno sa vám nepáči myšlienka, že vyskakovacím oknom budete obťažovať svojich zákazníkov. Treba sa na to však pozrieť z druhej strany a o popup-e rozmýšľať ako o pridanej hodnote pre zákazníkov. Nemusí byť nevyhnutne nepríjemný, ak jeho obsah je relevantný k návštevníkovi stránky a ten si môže nakoniec jeho ponuku zamilovať.
3. Nechajte užívateľov posielať Vám maily
Niekedy získate viac mailových adries, ak im v registračnom alebo kontaktnom procese prisúdite vyššiu mieru dôležitosti a dosahu. Ak vyzvete ľudí, aby vám posielali otázky alebo žiadosti priamo na váš mail, tak budú aj keď priznáte, že nebudete schopný všetkým odpovedať včas. Takto sa dostanete k viacej adresám ako cez kontaktné formuláre určené pre otázky a žiadosti.
Ak takto získané kontakty plánujete pridať napríklad do vášho newslettru, určite im dajte o tom vedieť. Táto technika funguje taktiež pre všetky druhy priemyslov. Pretože ľudia vždy hľadajú viacej informácií.
Budovanie silného emailového listu je srdce a duša online marketingu. Čím skôr a rýchlejšie vybudujete svoj list, tým viac sily získate. Máte na to tri silné tipy. Tak ktorým začnete?