Facebook nespí a zavádza zmenu v nádeji, že menej obľúbené Facebook Stories „nakopne“. Zatiaľ čo doteraz mohli „storíčka“ tvoriť výhradne obyčajní užívatelia, po novom sa ich tvorcami budú môcť stať aj Facebook stránky. Ako na to budú reagovať marketéri? Objavili práve vo svete Facebooku miesto, kde nemusia za reklamu platiť?
Veľkou potenciálnou výhodou pre využívanie Facebook Stories na reklamu je fakt, že značky budú neustále na očiach, a keďže sa stories zobrazujú úplne na vrchu, reklama bude prvá vec, ktorú užívateľ uvidí. A ako bonus to bude nízkonákladové. Facebook Stories totiž zatiaľ nie sú spoplatnené. Odložme ale na chvíľu ružové okuliare a pozrime sa aj na možné hrozby, ktoré táto aktualizácia môže priniesť. V prvom rade nesmieme zabúdať, že rovnaké výhody získava aj konkurencia. Kto by predsa nevyužil reklamu „zadarmo“, keď sa mu naskytne príležitosť. Okrem konkurenčných značiek získajú možnosť vytvrárať Facebook Stories aj celebrity či novinári. Otázne je či ľudia budú sledovať príbehy známych osobností radšej ako tie naše reklamné. Ak sa ukáže, že užívatelia majú väčší záujem o športovcov, novinárov alebo celebrity, môže to viesť k tomu, že algoritmus Facebooku zatlačí reklamné stories do úzadia. V tomto prípade je možné, že sa opäť vrátime k starému dobrému zaplatiť si za lepšie umiestenenie a s reklamou zadarmo bude koniec.
Aby sme mohli vyvrátiť či potvrdiť naše teórie, potrebujeme, aby aktualizácia fungovala celoplošne. Aktuálne má táto zmena pomerne pomalý postup, na čo nie sme v prípade Facebooku úplne zvyknutí, keďže v minulosti novinky zavádzal nárazovo a vo veľkom. Nakoľko nie všetky Facebook stránky majú možnosť vytvoriť „storíčka“, budeme si musieť počkať a uvidíme, ako nás nové rozšírenie ovplyvní.