Digitálny marketing je v súčasnosti nevyhnutnou súčasťou takmer každého odvetvia biznisu a neobišiel ani predajcov automobilov. Za posledných niekoľko rokov sa práve internet a online priestor stal miestom, kde začínajú zákazníci svoj rozhodovací proces o nákupe vozidla. Vyhľadávajú informácie, porovnávajú a zvažujú, aké vozidlo bude pre nich to najvhodnejšie.
Návštevnosť na webe
V súčasnosti predchádza návšteve predajne práve návšteva webovej stránky. Preto by na nej nemali chýbať viaceré prvky, vďaka ktorým vylepšíte zážitok z jej používania a zároveň poskytne všetky podstatné informácie potenciálnym zákazníkom.
Len malé percento z nich ju totiž navštívi bez akejkoľvek predchádzajúcej akcie. Preto je dôležité návštevnosť potenciálnych zákazníkov podporiť pomocou marketingových aktivít, ktorých je hneď niekoľko.
1. Organická návštevnosť a SEO
Pod organickou návštevnosťou si môžete predstaviť všetky návštevy svojej webstránky bez platenej podpory. Pokiaľ máte vybudované povedomie o svojej značke a používatelia si pamätajú URL vašej webovej stránky, ktorú priamo zadajú do vyhľadávača, ide o takzvanú direct alebo priamu návštevnosť. Takíto používatelia už často vedia o vašej značke a ponuke modelov. Ide o veľmi hodnotnú návštevnosť, keďže je veľká pravdepodobnosť, že už majú s vašou značkou vybudovaný nejaký vzťah.
Organická návštevnosť prichádza aj z internetových vyhľadávačov. Najpoužívanejší je v našich končinách práve Google. Používatelia zadajú doň určité kľúčové slová, napríklad model alebo značku automobilu. Tie najrelevantnejšie výsledky potom umiestňuje Google na prvé priečky, práve vrchné pozície majú aj najväčšiu pravdepodobnosť, že na ne používatelia kliknú a navštívia daný web.
Tu prichádza na rad SEO alebo inak optimalizácia pre vyhľadávače, vďaka čomu viete dostať svoj web práve na vyššie priečky vo vyhľadávaní. V súčasnosti je základom tvorba kvalitného a hodnotného obsahu na vašom webe. Tam to však nekončí. SEO obsahuje aj viacero ďalších aktivít, medzi inými aj aktivity mimo váš web. V predchádzajúcom článku sme pre vás spísali 7 krokov, ako na SEO v automotive segmente, kde nájdete všetko podstatné na túto tému.
2. Natívna reklama, PR a referral
Populárnym nástrojom na zvýšenie povedomia a návštevnosti sú aj PR (Public Relations). Ide o platenú spoluprácu s médiom, ktoré sa venuje automotive témam. Vďaka týmto článkom sa dostanete do pozornosti potenciálnych zákazníkov aj mimo svojho webu a pomocou vhodne zvoleného prelikovania môžete zvýšiť tiež jeho návštevnosť.
Okrem toho existuje aj natívna reklama v online médiách, ktorá je na rozdiel od PR článkov menej nápadná. Ide totiž o tvorbu hodnotného obsahu, ktorý je prispôsobený konkrétnemu médiu a na prvý pohľad nie je jasné, že ide o reklamu. Často ide o hodnotné články o nových automobiloch, recenzie či testy automobilov. V súčasnosti je populárnou formou natívnej reklamy aj videoobsah. V spolupráci s portálmi, ktoré sa venujú témam okolo automotive, dokážete získať video na mieru o vami predávaných modeloch vozidiel.
Takúto návštevnosť, ktorá prichádza z prekliku z externých webstránok, označujeme aj pojmom referral. Nemusí však ísť len o články či video obsah, ale taktiež o prekliky zo sociálnych sietí médií, známych osobností či iných partnerov.
3. Google Search kampane
Ďalšou a populárnou možnosťou, ako získať návštevníkov na svoj web, je platená PPC reklama, v ktorej platíte len za kliknutie na reklamný obsah. Vďaka nej môžete osloviť nových potenciálnych zákazníkov a zamerať sa na získavanie novej návštevnosti na svoj web. Drvivá väčšina platforiem na PPC reklamu ponúka možnosť zamerať sa práve na tento cieľ.
Medzi obľúbené PPC kampane, vďaka ktorým dokážete veľmi efektívne zvýšiť návštevnosť webu, patrí Google Search. Ide o inzerciu cez platformu Google Ads, kde sa pomocou vhodne zvolených kľúčových slov zobrazuje vaša reklama vo výsledkoch vyhľadávania v Google nad organickými výsledkami.
4. Google Display kampane
Vhodným spôsobom, ako zvýšiť návštevnosť na webe, je ďalšia forma PPC reklamy, konkrétne bannerová reklama v obsahovej sieti Google. Vaše grafické bannery sa vďaka nej budú zobrazovať na partnerských weboch, médiách a v článkoch reklamnej siete Google. Vďaka nim sa používateľ nielenže dozvie reklamné posolstvo, ktoré chcete odkomunikovať, ale má možnosť prekliknúť sa na váš web, kde sa dozvie viac informácií.
Ak aj nedôjde k prekliku na web, u potenciálnych zákazníkov budujete povedomie o značke prostredníctvom vizuálne atraktívnych reklám vo svojej vizuálnej identite. Tento typ kampane poskytuje viacero možností cielenia, či už podľa správania, záujmov, kľúčových slov alebo priamo vybraných webových stránok, ktoré sú relevantné práve pre automotive segment.
5. PPC kampane na sociálnych sieťach
Platená PPC reklama na sociálnych sieťach je rovnako efektívny nástroj na získavanie návštevníkov na váš web. Na platformách Meta, kde patrí Facebook a Instagram, máte viacero možností, kde sa vaše reklamy môžu zobrazovať. Okrem klasického zobrazenia na hlavnej nástenke (feed) môžete reklamy zobraziť aj v Stories, Messengeri, WhatsAppe, pravom rohu na Facebooku, Reels, vo výsledkoch vyhľadávania a podobne.
Reklamy navyše môžete prispôsobiť samotnému umiestneniu. Vhodné sú nielen grafické bannery, no tiež video, ktoré dokážete vytvoriť už v štyroch krokoch. Čo sa týka cielenia, rovnako máte na výber širokú škálu možností od demografie, záujmov, veku a mnoho iných. Ak tvoríte na svoje sociálne siete obsah, ktorý má jasne stanovenú stratégiu pre automotive segment, môžete využiť aj platenú propagáciu takýchto príspevkov. Do nich pridáte relevantnú URL zo svojho webu, ktorá sa týka danej témy a aj takto zvýšite jeho návštevnosť.
6. Remarketing
Po tom, ako používateľ navštívi váš web, ešte nemáte vyhraté. Aj napriek tomu, že váš web navštívil, sa mu totiž musíte pripomínať a znova ho osloviť s výzvou na akciu. Je väčšia pravdepodobnosť, že po návšteve webu a oboznámení sa s ponukou vašich vozidiel vykoná po opätovnom oslovení reklamou vami zvolenú akciu. Môže ísť napríklad o rezerváciu testovacej jazdy, uloženie si konfigurácie vozidla alebo žiadosť o cenovú ponuku.
Na to, aby ste mohli osloviť potenciálneho zákazníka, ktorý už navštívil váš web, budete potrebovať remarketing. Či už ide o sociálne siete, Google Search alebo Google Display reklamu, všetky tieto platformy poskytujú túto možnosť. Na svojom webe však musíte mať implementované analytické nástroje a pixely, ktoré zbierajú údaje o týchto návštevníkoch. Následne si dokážete nastaviť reklamu, ktorá sa bude zobrazovať len používateľom, ktorí už váš web navštívili.
Začnite stratégiou
Predtým, ako sa rozhodnete začať s propagáciou, pripravte si stratégiou, v ktorej si jasne stanovíte ciele. Návštevnosť vám síce pomôže budovať zákaznícku bázu, no vaše ciele, ako návšteva predajne či predaj vozidla, to zrejme bez ďalších aktivít nenaplní. Získavanie návštevníkov treba brať ako čiastkový cieľ, vďaka ktorému sa posuniete o krok ďalej.
Pokiaľ chcete správne uchopiť stratégiu propagácie v automotive segmente a získať návštevnosť, ktorá vám pomôže naplniť vaše ciele, neváhajte nás kontaktovať. Dohodneme si stretnutie alebo telefonát a preberieme si všetky možnosti, ktoré pre vás ako predajcu automobilov budú vhodné.