Kremsa Digital

7x digitálne trendy na ďalšie roky - 2. časť

12.08.2021

Digitálne trendy sa neustále menia. Buď sa im prispôsobíte alebo zaostávate za svojou konkurenciou. Tak tomu skrátka je. A preto sme tu my, aby sme vám pomohli sa zorientovať. Digitál je snáď to najviac meniace sa prostredie vôbec. 

V predošlom blogu sme vám predstavili a podrobnejšie rozobrali prvých 6 z 13 top aktuálnych digitálnych trendov. Dnes pokračujeme. Pokiaľ by ste zabudli, ktoré to boli, tu je spomínaný blog. 

Keď máte predstavu o tom, čo je digitálny marketing a prečo by ste mali zvážiť vstup do online sveta, ak ste tak ešte neurobili, je čas na fakty. Je pravda, že sa za ostatné roky sa kvôli pandémii trendy výrazne zmenili, ale niektoré zostali a ešte viac zosilneli. Aj napriek škodám, ktoré dôsledky pandémie napáchali v biznise, digitálu niektoré zmeny predsa len prospeli. Predpokladá sa, že niektoré digitálne trendy budú silnieť aj naďalej. 

Týchto 13 trendov by v digitálnom marketingu malo platiť aj najbližšie obdobie:

  • Konverzačný marketing
  • Personalizácia
  • Inkluzívnosť
  • Obrázky a video 
  • Interaktívny obsah
  • Vizuálne vyhľadávanie
  • Príbehy na sociálnych sieťach
  • Push notifikácie
  • Obsahový marketing 
  • Sociálne siete a predajné príspevky
  • Umelá inteligencia
  • Influencer marketing 
  • Augmented Reality
digitálne trendy

Väčšina zmien aj napriek neľahkej situácii v digitálnom prostredí bola pozitívna, takže by vás zmeny nemali znepokojovať. Tieto digitálne trendy by vás mali úspešne sprevádzať najbližšie mesiace, nielen do konca roka 2021. Je pravda, že online marketing sa mení, ale niektoré prístupy v ňom zostávajú nemenné.

Príbehy na sociálnych sieťach

Po úspechu Snapchatu sme za posledné desaťročie videli, ako ktorákoľvek väčšia aplikácia pre sociálne médiá zavádza obsah v krátkom formáte príbehu alebo story. Taktiež video content uspokojuje túžbu nových generácií po informáciách vo formáte, ktorý je ľahko stráviteľný a rýchlo konzumovateľný, a tento trend bude v 20. rokoch 20. storočia len rásť. Predstavuje to príležitosť na zvýšenie povedomia o značke pre obchodníkov v online prostredí. To vám umožní komunikovať so svojou základňou a osloviť nové publikum pomocou obsahu, ktorý sa rýchlejšie vytvára a má vysokú návratnosť.

Push notifikácie

Každý občas potrebuje postrčiť, a preto sme za posledných pár rokov videli, ako sa push notifikácie vo veľkom rozbiehajú. Príchod GDPR sťažil podmienky email marketingu, ale stále existuje možnosť robiť ho. V kombinácii s personalizáciou môžu byť push notifikácie skvelým doplnkom vo vašom digitálnom marketingovom mixe v roku 2021 a potom aj do budúcna. Nezabudnite sa tiež na push upozornenia pre mobilné zariadenia. Všetko dôležité sa deje na telefóne.

Obsahový marketing stále musí dominovať

Aktualizácie sa budú aj naďalej šíriť z ústredia spoločnosti Google. Je to jasná a istá predpoveď bez ohľadu na to, v akom desaťročí sa nachádzame. V poslednej dobe sa ľudia v spoločnosti Google vo svojom rebríčku zameriavajú na autoritatívnosť stránky. To znamená, že dobre preskúmaný a vytvorený písomný obsah bude aj naďalej dôležitou nosnou oporou kampane digitálneho marketingu v ďalších rokoch.

digitálne trendy

Sociálne siete a predajné príspevky

Tento ďalší trend je dôležitý pre predajcov v e-commerce sfére. Extrémny nárast sociálnych médií maximalizoval možnosti predaja vo všetkých oblastiach a vďaka tomu sme zaznamenali hybridizáciu sociálnych médií a elektronického obchodu.

Ako to vyzerá v praxi? Služba Instagram Checkout bola jedným z prvých príkladov, ale Facebook pridal do svojho používateľského rozhrania celé sekcie na základe nákupov a obchodu s produktmi.

Máte prístup k funkciám, ako je Instagram Checkout, prostredníctvom služby Shoppable, revolučnej služby affiliate marketingu, ktorá umožňuje potenciálnym zákazníkom nakupovať rovno z vášho webu bez toho, aby museli opustiť pohodlie svojho obľúbeného webu na sociálnych sieťach.

Umelá inteligencia – AI

AI je ďaleko od scenárov sci-fi filmov a predstavuje silu v živote každého z nás. Rok 2020 bol pre umelú inteligenciu rozhodujúcim a rovnako ako mnoho technologických inovácií, o ktorých sme písali, môžeme len očakávať, že tieto funkcie budú stále viac prepracované.

AI sa prelína aj s mnohými vyššie uvedenými trendami, takže malým podnikom môže uľahčiť vyváženie všetkých ostatných trendov. Napríklad prispôsobenie obsahu sa stane oveľa jednoduchším, keď AI dokáže triediť a tvoriť spotrebiteľské profily. V súčasnosti by ste sa však ešte mali tvorbe obsahu prostredníctvom AI vyhýbať. Ešte to nie je dostatočne sofistikované, takže písomný obsah od živého človeka je lepší.

Influencer Marketing

Všetci viete, čo je to influencer marketing. Po vzniku sociálnych médií niektoré postavy na týchto platformách dosiahli úspech, pretože zaberali priestor medzi priateľmi a celebritami. Ide o influencerov a v dnešnej dobe si tí najväčší získavajú väčšie publikum než tradičné médiá. 

Tvorcovia obsahu na YouTube a Instagrame majú často širokú ponuku služieb alebo produktov, ktoré môžu smelo postaviť pred svoje rozsiahle publikum, čo predstavuje pre obchodníkov atraktívnu príležitosť

V podstate sa využíva súčasné digitálne prostredie na to, aby sa marketing z úst do úst dostal do veľmi lukratívneho extrému, pretože je často vnímaný ako pravdivejší než firemné platené reklamy v televízii. Na YouTube sa denne pozerajú milióny hodín, a toto je trend, ktorý môžeme očakávať aj v ďalších rokoch.

Aj umelá inteligencia môže pomôcť pri hľadaní tých správnych influencerov a na správnych miestach, kde môže aj vaša firma inzerovať, maximalizovať záujem a vytvárať pozitívnu návratnosť investícií. Influenceri, ktorí predstierajú angažovanosť, sú veľkým rizikom, preto je dôležité, aby ste vykonali dôkladný prieskum a zvolili si naozaj dobre.

Augmented Reality

Technológia rozšírenej reality prekoná existujúcu virtuálnu realitu. Virtuálna realita bola zaradená do aktivít zameraných na voľný čas, zatiaľ čo AR predstavuje pre obchodníkov jedinečnú príležitosť prepojiť sa s realitou spotrebiteľa. Píšeme o tom aj v našom blogu a vieme dokázať, že to naozaj funguje. 

Top príklad: IKEA má aj digitálne obchody, kde sa môžete pozrieť na nábytok bez toho, aby ste sa museli odviezť do najbližšieho obchodu IKEA, a navyše s týmito 3D rendermi môžete manipulovať spôsobom, ktorý v skutočnom svete jednoducho nie je možný. Spolu s AR sa môžeme tešiť na nové technológie v digitálnom marketingovom priestore, ktoré marketérom len pomôžu.

Zhrnutie na záver

Očakávame, že tieto digitálne trendy sa objavia alebo budú naďalej rásť aj v budúcnosti. Či už sa zameriavate na SEO, tvorbu vizuálneho obsahu alebo prevádzkujete eshop, vyššie nájdete užitočné postupy, ktoré sú najlepšie integrované do vášho štýlu podnikania.

Ak pôsobíte v oblasti digitálneho marketingu, je tiež dôležité, aby ste zostali flexibilní. Po jednoduchej aktualizácii algoritmu sa môžu niektoré postupy prestať používať, a preto sa musíte uistiť, že dokážete prispôsobiť svoju stratégiu digitálneho marketingu tak, aby zodpovedala prostrediu, v ktorom pôsobíte.

Ak by ste si nevedeli dať rady, pomôžeme vám. V digitále sme už viac ako 15 rokov a nie sme žiadni nováčikovia. 








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia