Obdivuhodnú oddanosť zákazníkov, ktorú si Apple získal, môžu americkému lídrovi v predaji smartfónov iné značky len závidieť. Kľúčovým pre vytvorenie takej silnej lojality zákazníkov nebolo nič iné než efektívny marketing. A ako to vyzerá keď sa do reklamy pustí Apple? Vytvorili sme pre vás ochutnávku ich reklám za posledných 10 rokov.
Rok 2007 – “Hello”
Úplne prvá reklama na iPhone bola odvysielaná počas udeľovania Oscarov. Vytvorili 30 sekundové video, v ktorom boli zostrihané scény z filmov, kde hollywoodske hviezdy hovoria “Hello”.
Rok 2008 – “MacBook Air”
Po obrovskom úspechu prvého iPhonu prichádza Apple s vtedajšou novinkou MacBook Air. Nový produkt od Apple bol extrémne tenký a vysoko výkonný, čo vzbudzovalo obrovský záujem u zákazníkov.
Rok 2009 – “Existuje na to aplikácia”
V tomto roku vznikol známy slogan: “Existuje na to aplikácia.” Celá kampaň bola zameraná na prezentovanie myšlienky, že iPhone už dávno nie je určený iba na telefonovanie.
Rok 2010 – “Televízna reklama na Apple iPad”
Marketéri z Apple opäť využili sledovanosť Oscarov a odprezentovali iPad v televízii počas udeľovania filmových ocenení. Reklama pôsobila ako video manuál a jej úlohou bolo vytvoriť u potenciálnych zákazníkov okamžitý dojem, že ovládanie iPadu je úplne jednoduché a intuitívne.
Rok 2011 – “App Store”
S narastajúcou konkurenciou a záujmom o využívanie aplikácií Apple urobil dôležitý krok, ktorý firme pomohol odlíšiť sa. Vytvorili App Store.
Rok 2012 – “John Malkovich”
Tentokrát sa v reklame objavili slávne mená ako Samule L. Jackson, Zooey Deschanel a John Malkovic, aby odprezentovali nové vylepšienie pre iPhone 4S. Siri.
Rok 2013 – “Nepochopený”
V roku 2013 predstavuje Apple vianočnú reklamu, ktorá bola nominovaná na Emmy Award. V reklame vystupuje chlapec, ktorý sa počas sviatkov hrá po celý čas na iPhone, krátky príbeh však končí úplne nečakane.
Rok 2014 – “Pieseň”
Keď marketingové oddelenie v Apple zažívalo obrovský úspech, vytvorili ďalšiu vianočnú reklamu, ktorá chytila za srdce nejedného diváka.
Rok 2015 – “Apple Watch”
Úplne prvá reklama pre Apple Watch neobsahovala žiaden ohromujúco kreatívny príbeh. V tomto prípade sa rozhodli pre jednoduchú demonštráciu všetkých funkcionalít.
Rok 2016 – “40 rokov v 40 sekundách”
Pri príležitosti 40. výročia v Apple vytvorili video, kde sa im podarilo do 40 sekúnd natlačiť 40 rokov spoločnosti.
Rok 2017 – “Meu Bloco na Rua”
Najčerstvejšia reklama od lídra na trhu bola špeciálne vytvorená pre Rio Karneval v Brazílii a prezentuje nový mód pre fotografovanie na iPhone 7.
Keď sa Apple pustí do reklamy, čaká nás úplná rôznorodosť. Najdôležitejšiu myšlienku však táto značka zakódovala do každého vytvoreného videa, a tou je zážitok z produktu pre zákazníka. Nezabúdajte na to, že pri budovaní značky je dôležité, aby váš produkt vytváral nezabudnuteľný zážitok a prispôsobte tomu vašu marketingovú stratégiu .