Rozpínanie sociálnych sietí a fragmentácia médií nám robí naplnenie týchto cieľov stále zložitejším a udržanie marketingových aktivít konzistentných a relevantných k značke je tiež čím ďalej tým väčšou výzvou.
Facebook sa snaží potreby marketérov rozoznať a podporiť tých partnerov, ktorí vytvárajú technológie a služby, ktoré im tieto ťažké úlohy uľahčia splniť. Každý rok vyhlasuje súťaž Facebook Innovation Spotlight, do ktorej prihlasujú vývojári svoje nástroje, ktoré pomáhajú marketérom inzerovať na Facebooku. Tento rok sa táto súťaž rozdelila do troch kategórií, z ktorých zišli títo víťazi:
ReFUEL4
Tento tool je postavený na automatizácii vytvárania kreatívy reklamy. Zahŕňa v sebe komunitu niekoľkých tisícok dizajnérov, ktorí sú rozmiestnení po celom svete a sú pripravení pomôcť marketérom vytvoriť ten najchytľavejší banner na celom internete.
Shuttlerock
Umožňuje ľahko zvýrazniť a kontrolovať vizuálny obsah, ktorý vytvárajú užívatelia na ich sociálnych sieťach. V podstate je to zberač obrázkov a zatiaľ je dostupný len na vyžiadanie na ich web stránke.
Tongal
Prvé “štúdio na vyžiadanie” na svete. Zahŕňa viac ako 100 tisíc profesionálnych spisovateľov, režisérov a film mejkerov na celom svete. Pomocou tohto nástroja získate ideu na Váš obsah rýchlejšie a efektívnejšie.
Ako môžeme vidieť, tak vyhrali nástroje podporujúce “crowdsourcing”. Facebook taktiež potrebuje chytiť vlnu portálov ako je fiverr.com (na Slovensku je obdoba jaspravim.sk) a implementovať umelcov, kreatívcov a všetky talenty do svojej siete a poskytnúť ich inzerentom.