Keď si pomyslíme, že Facebook je v súčasnosti pre mnohých z nás naozaj druhá telka a skutočnú televíziu už zapíname len vtedy, keď už ani na Facebooku nie je čo robiť, tak je tento krok naozaj revolučný a logický.
Ak to Facebook a Twitter dokážu, tak si budete môcť pozrieť živé vysielania priamo vo Vašom news feede. Jediná otázka, ktorá zatiaľ visí vo vzduchu je monetizačný model tejto celej kooperácie. Aktuálne už prebehli rozhovory medzi veľkými televíziami a samotným Facebook a Twitterom a dospeli k dohode, o ktorej ešte nechcú na verejnosti hovoriť.
Čo sa týka vysielaného obsahu, tak väčšinou pôjde o veľké udalosti, kvôli ktorým by ju zapol aj ten najväčší hater televízie. Tak napríklad už minulý rok sa Facebook uchádzal o získanie vysielacích práv pre NFL, ale neuspel. A to je veľká škoda, stačí si len predstaviť o koľko by sa mohla zvýšiť dostupnosť tohto eventu pre divákov a ako rapídne by narástla jeho pozeranosť.
Facebook taktiež vyhlasuje, že ho nezaujímajú tradičné TV programy a relácie a chce sa sústrediť iba na živé vysielania, ktoré sú podľa neho budúcnosťou na sociálnych sieťach a prinášajú nevšedné zážitky. Veď napokon už teraz sme svedkom “live-streamov” na Facebooku, ktoré masívne využívajú novinári a zábavný priemysel.
Twitter takisto začína experimentovať so živým vysielaním a myslíme si, že na tejto sieti má video ešte väčší a výbušnejší potenciál ako na Facebooku. Sila Twitteru je v rýchlosti šírenia správ a keď je niečo aktuálne a horúce, stačí len zapnúť kameru na mobile a Váš stream sa môže okamžite virálne dostať pred oči miliónového publika.
Uvidíme, kedy sa snaha priniesť živý televízny program týmto dvom gigantom podarí. Každopádne sa už tešíme na merateľnosť všetkých dát, ktoré nám presne a spoľahlivo televízie nevedia povedať. Ale internet áno 😉