Poďme sa pozrieť na potenciál B2B spoločností konkrétne na Instagrame, ktorý je skôr o jednotlivcoch a lovebrandoch. S viac ako 100 miliónmi užívateľov sa stále viac a viac stáva jednou z najpopulárnejších sietí na svete. Ale keď príde na lámanie chleba a spoločnosti sa majú rozhodnúť, či na túto sieť ísť, tak veľa z nich bojuje s problémom ako sa vôbec na tejto sieti poziciovať. Tento problém sa objaví najmä vtedy, keď príde na vizuálny obsah. Povedzme si na rovinu… účtovníctvo, technický support, právnici alebo softwarové firmy väčšinou nevyžarujú zábavu alebo atraktivitu.
Keď sa však začnete pozerať na svoj biznis ako na skupinu unikátnych ľudí, s individuálnymi príbehmi a na svoju značku ako na posolstvo a nie produkt – začne sa Vám črtať obraz, akoby spoločnosť mohla vyzerať aj vo vizuálne predateľnej podobe. Samozrejme ak ostanete skeptický voči potenciálu Instagramu pre B2B segment, tak sa k tomuto obrazu nikdy nedostanete. Práve preto sme pre Vás pripravili zopár krásnych príkladov a príbehov B2B značiek, ktoré sa dokázali na Instagrame dostať na úroveň lovebrandov a celebrít.
1. Adobe
Followeri: 151K
B2B segment: Software
Instagram účet: @ADOBE
Adobe je unikátnym hráčom v B2B priestore na Instagrame. Jeho stratégia zahŕňa a zvýrazňuje výsledok ich produktov viac ako samotné produkty. Nástroje od Adobe dokážu vytvoriť naozaj strhujúce vizuály a na tie sa už veľmi dobre pozerá aj na Instagrame.
2. Wells Fargo
Followeri: 11.4K
B2B segment: Banking
Instagram účet: @WELLSFARGO
Bankovanie je nuda a nepresvedčí nás o tom ani reklama o bankovaní. Ale na druhej strane to neznamená, že musí byť nudné sa na túto časť biznisu pozerať. Banka Wells Fargo vytvorila ideálny mix videa a obrázkov, aby spestrila svoj obsah. Ak Vám to nestačí, tak Wells Fargo odbáča z nudnosti aj postovaním aktuálnych eventov, finančných tipov, prísloví alebo zábavných faktov.
3. Intel
Followeri: 449K
B2B segment: Tech
Instagram účet: @INTEL
Intel sa považuje za “veľkého hráča” a rád sa ukazuje v roli podporovateľa veľkých eventov ako sú napríklad X Games, Grammy a hi-tech konferencie. Sledovanie Intelu na sociálnych sieťach pripomína sledovanie celebrity a budete veľmi prekvapený, aká masívna a inovatívna táto spoločnosť je. Problémom pri takýchto veľkých spoločnostiach niekedy býva definícia ich hlasu, ale Intel robí naozaj solídny job, popri ktorom odkrýva viacero produktov a poskytuje na nich viac ako detailný pohľad prostredníctvom dobre nastavenej vizuálnej komunikácie.
4. Grey Advertising
Followeri: 5.5K
B2B segment: Reklama
Instagram účet: @GREY
Dobre sa pozerá na to, ako B2B spoločnosť posúva hranice na sociálnych médiách a práve Grey je tým príkladom. Popis ich účtu hovorí: “Každý týždeň, jedna osoba z Grey NY kancelárie prevezme náš Instagram a fotí a zdieľa všetko, čo ho inšpiruje. Ah, a všetko je samozrejme v GREYscale.” Sledovanie ich kanálu je ako sledovanie napínavého televízneho seriálu, ktorého každý diel sa odohráva cez oči inej osoby. Napriek pravidelnej zmeny pohľadu, je ich účet schopný držať singulárny tón s mandatórnou implementáciou šedých (Greyscale) filtrov. Táto B2B spoločnosť patrí medzi najlepšie na tomto liste. Dajte im follow čím skôr.
5. Advertising Age
Followeri: 81.7K
B2B segment: Reklama
Instagram účet: @ADVERTISINGAGE
Mladý, zábavný a napohľad cool vo všetkom, čo robí. Advertising Age vie ako to odpáliť, keď príde na vizuálny obsah. Logo vyrobené z praclíkov alebo snapshoty od Lady Gaga alebo Garyho Vee. Jasné, veď čo iné by ste očakávali od “top-tier” agentúry?
6. Mailchimp
Followeri: 28.3K
B2B segment: E-mail
Instagram účet: @MAILCHIMP
Mailchimp je poskytovateľ emailových služieb. Nuda, však? Práveže naopak. Mailchimp využíva výhodu svojho hravého loga tým, že do neho vdýchol život a transformoval ho do uveriteľnej osoby. Jeho šialené fotky Vás prinútia smiať sa a prebudia vo Vás všetky emócie. A tie Vás ešte viac pripútajú k jeho službám a produktom 😉
7. UBS
Followeri: 3.5K
B2B segment: Finančné služby
Instagram účet: @UBS
UBS je veľká finančná korporácia a napriek tomu poskytuje obsah, ktorý je prekvapivo rýchlo pochopiteľný a má startupový nádych. Sú až extrémne transparentní a dokážu zájsť naozaj ďaleko pri zverejňovaní svojich dokumentov. Smerovanie a komunikácia ich Instagram účtu nie je ešte veľmi jasná, ale už teraz vieme, že nebudú držať len tradičné status quo.
8. FedEx
Followeri: 39K
B2B segment: Doručovanie
Instagram účet: @FEDEX
Cargo doprava nikdy nevyzerala tak zábavne ako na Instagram účte FedEx. Kvantá fakt dobrých fotiek lietadiel a kamiónov z celého sveta Vám vezmú dych. Ich reklama však nikdy neprekročila pomyselnú čiaru obťažovania a ich logo horko ťažko nájdete len niekde na pozadí. Po zhliadnutí ich Instagramu budete chcieť celkom určite začať cestovať s FedEx-om 🙂
9. SAP
Followeri: 5.5K
B2B segment: Software
Instagram účet: @SAP
SAP každý deň prichádza s dobrými múdrosťami a jasne ich cieli na ostatné biznisy a vkladá im do hlavy chrobáka – niečo, čo by ste očakávali vidieť od B2B spoločnosti, ktorá vyrába software. SAP je taktiež na vrchole rebríčka postovateľov obsahu keď príde na sviatky alebo špeciálne medzinárodné dni – Svetový deň rakoviny, Vďakyvzdanie alebo Nový rok.
10. Hubspot
Followeri: 5.5K
B2B segment: Marketing / Predajca
Instagram účet: @HUBSPOT
Hubspot ide na to veľmi takticky a na svojom Instagrame postuje dobré jedlo, chutné zvieratká a zábavné momenty z práce. Samozrejme nie je to všetko hrané a ani to nevyzerá na silu. Pôsobí to veľmi prirodzene a každý jeden obrázok Vám na tvári vyčarí úsmev.