Kremsa Digital

Ako tvoria reklamu v Apple

22.09.2017

Aj vy ste kempovali pred Apple Store, aby ste získali nový iPhone 8 alebo iPhone 8 plus? V Japonsku totiž na nový model čakal zákazník pred obchodom celých 7 mesiacov.

Obdivuhodnú oddanosť zákazníkov, ktorú si Apple získal, môžu americkému lídrovi v predaji smartfónov iné značky len závidieť. Kľúčovým pre vytvorenie takej silnej lojality zákazníkov nebolo nič iné než efektívny marketing. A ako to vyzerá keď sa do reklamy pustí Apple? Vytvorili sme pre vás ochutnávku ich reklám za posledných 10 rokov.

 

Rok 2007 – “Hello”

Úplne prvá reklama na iPhone bola odvysielaná počas udeľovania Oscarov. Vytvorili 30 sekundové video, v ktorom boli zostrihané scény z filmov, kde hollywoodske hviezdy hovoria “Hello”.

 

Rok 2008 – “MacBook Air”

Po obrovskom úspechu prvého iPhonu prichádza Apple s vtedajšou novinkou MacBook Air. Nový produkt od Apple bol extrémne tenký a vysoko výkonný, čo vzbudzovalo obrovský záujem u zákazníkov.

 

Rok 2009 – “Existuje na to aplikácia”

V tomto roku vznikol známy slogan: “Existuje na to aplikácia.” Celá kampaň bola zameraná na prezentovanie myšlienky, že iPhone už dávno nie je určený iba na telefonovanie.

 

Rok 2010 – “Televízna reklama na Apple iPad”

Marketéri z Apple opäť využili sledovanosť Oscarov a odprezentovali iPad v televízii počas udeľovania filmových ocenení. Reklama pôsobila ako video manuál a jej úlohou bolo vytvoriť u potenciálnych zákazníkov okamžitý dojem, že ovládanie iPadu je úplne jednoduché a intuitívne.

 

Rok 2011 – “App Store”

S narastajúcou konkurenciou a záujmom o využívanie aplikácií Apple urobil dôležitý krok, ktorý firme pomohol odlíšiť sa. Vytvorili App Store.

 

Rok 2012 – “John Malkovich”

Tentokrát sa v reklame objavili slávne mená ako Samule L. Jackson, Zooey Deschanel a John Malkovic, aby odprezentovali nové vylepšienie pre iPhone 4S. Siri.

 

Rok 2013 – “Nepochopený”

V roku 2013 predstavuje Apple vianočnú reklamu, ktorá bola nominovaná na Emmy Award. V reklame vystupuje chlapec, ktorý sa počas sviatkov hrá po celý čas na iPhone, krátky príbeh však končí úplne nečakane.

 

Rok 2014 – “Pieseň”

Keď marketingové oddelenie v Apple zažívalo obrovský úspech, vytvorili ďalšiu vianočnú reklamu, ktorá chytila za srdce nejedného diváka.

 

Rok 2015 – “Apple Watch”

Úplne prvá reklama pre Apple Watch neobsahovala žiaden ohromujúco kreatívny príbeh. V tomto prípade sa rozhodli pre jednoduchú demonštráciu všetkých funkcionalít.

 

Rok 2016 – “40 rokov v 40 sekundách”

Pri príležitosti 40. výročia v Apple vytvorili video, kde sa im podarilo do 40 sekúnd natlačiť 40 rokov spoločnosti.

 

Rok 2017 – “Meu Bloco na Rua”

Najčerstvejšia reklama od lídra na trhu bola špeciálne vytvorená pre Rio Karneval v Brazílii a prezentuje nový mód pre fotografovanie na iPhone 7.

 

Keď sa Apple pustí do reklamy, čaká nás úplná rôznorodosť. Najdôležitejšiu myšlienku však táto značka zakódovala do každého vytvoreného videa, a tou je zážitok z produktu pre zákazníka. Nezabúdajte na to, že pri budovaní značky je dôležité, aby váš produkt vytváral nezabudnuteľný zážitok a prispôsobte tomu vašu marketingovú stratégiu .





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia