Kremsa Digital

Twitter uvoľnuje maximálny limit znakov

14.01.2016

Už sa o tom šušká dlhšiu chvíľu, že Twitter sa chystá zvýšiť počet znakov na viac ako súčasných 140.

Nikto si tým však nie je zatiaľ istý a je možné, že toto rozšírenie sa bude týkať iba niektorých výnimiek. Po internete sa dokonca šíria správy, že by to malo byť až 10 tisíc znakov. Mal by však Twitter potom vôbec nejakú hodnotu alebo čo sa za týmto ťahom skrýva?

Zakladateľ Twitteru Jack Dorsey začiatkom januára povedal: “Strávili sme veľa času skúmaním, čo ľudia robia na Twitteri a všimli sme si, že často robia screenshoty textov a twítujú ich ako obrázky. Čo keby namiesto textu v obrázku by to bol skutočný text? Text môže byť vyhľadávaný a tiež zvýraznený. To má oveľa väčšiu silu a zmysel ako obrázok”.

Toto vyhlásenie naozaj dáva zmysel. Ale skutočne to je to, čo chce užívateľská základňa?  Základnou funkciou Twitteru je posielanie správ hocikomu a hocikam na svete. Cielene, stručne a výstižne. Možno sa však doba pohla a prišiel čas ísť ďalej a objaviť nové horizonty. 140 znakov môže byť o pár rokov len dávna a úsmevná história. Budeme si medzi sebou hovoriť:” Pamätáš si, keď mal Twitter len 140 znakov? Neviem si predstaviť ako by som ho mohol používať dnes”.

Vek smartfónov je na vzostupe a nové aplikácie na komunikovanie sa hrnú jedna za druhou. Twitter musí držať krok a ako povedal jeho ďalší dôležitý človek David Parkinson, stručnosť argumentácie je dušou celej podstaty Twitteru, ale je pochopiteľné, že sa obzeráme aj po iných možnostiach ako pre našich užívateľov sprístupniť viac ako 140 znakov”.

Kým niektorí analytici nie sú presvedčení o ekonomickosti tohto kroku, niektoré produkty, ktoré Twitter nedávno vypustil ako napríklad Moments, slávia svoje úspechy a prinášajú zisky. Práve Moments reprezentuje reálnu zmenu v myslení Twitteru. Poskytuje chronologický pohľad do minulosti, rozpráva príbeh a prináša hlbší pohľad. Doteraz bol Twitter iba o nevyhnutnej prítomnosti.

Čo by ale táto zmena znamenala pre nás marketérov? Viac miesta pre posolstvo a väčšia šanca konvertovania konzumenta v zákazníka? Hovorí sa, že väčšia miesnosť na hranie je vždy lepšia ako malá. Z expandovania znakového limitu budú profitovať najmä marketéri pretože budeme môcť lepšie cieliť vďaka konkrétnejšiemu obsahu. Pomôže to značkám získať viacej angažovanosti na ich twíty, ale taktiež to môže vyzerať spamovo, ak to užívatelia nepochopia alebo nepríjmu v správne.








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia