Kremsa Digital

Týchto 8 web-dizajnových trendov treba mať v malíčku.

17.09.2015

Je dokázané, že čím atraktívnejšia webstránka alebo logo je, tým väčší impakt má na predaj.

Ak už teda diskutujete o dizajne Vašej novej  webstránky, mali by ste mať na pamäti, že niektoré paradigmy dizajnu sú nesmrteľné a niektoré zase nie. To čo platilo pre návštevníkov webov pred piatimi rokmi, nemusí nevyhnutne pre nich platiť aj dnes. Pre Vašu inšpiráciu a orientáciu vo webdizajne Vám prinášame 8 trendov, ktoré by ste mali do budúcnosti určite poznať.

1. Semi-flat dizajnový princíp

Flat dizajn alebo ak chcete, tak po slovensky “plochý” dizajn, sa objavil niekedy v roku 2013 až začiatkom 2014 a bol prinesený dizajnérmi s Microsoftu a Apple. Rýchlo sa premorfoval do takzvaného flat-ish dizajnu, ktorý kombinuje prvky reálneho sveta s flat dizajnovými elementami, tak ako môžete vidieť v materiálovom dizajne od Googlu. Tento druh by mal byť čoraz viac populárnejší a viditeľnejší v budúcnosti.

2. Lepšie fonty a ostatné typografické koncepty

Webové fonty od Googlu alebo Adobe, umožňujú web dizajnérom zapracovať lepšiu typografiu do ich stránok. Používanie lepšej vizuálnej hierarchie a unikátnych fontov pomáha k posilneniu celkového dojmu vizuálu a to by sa malo stať v budúcnosti viac štandardom ako len výnimkou potvrdzujúcou pravidlo.

3. Bohatý obsah a storytelling

Web stránka nám umožňuje vytvárať vizuálne zážitky, ktoré môžeme spájať s obsahom alebo článkami a robiť ich tým ešte silnejšie. Tento koncept bol ako prvý spustený veľkými mediálnymi hráčmi, keď The New York Times v roku 2012 prišiel s projektom Snowfall a odvtedy táto myšlienka len rastie na jej veľkosti. Storytelling sa vďaka nej stal konvergentnejším, intímnejším a vizuálnejším a trend by mal naďalej pokračovať.

4. Veľké tučne a krásne obrázky

Minulý rok urobili obrázky s vysokým rozlíšením obrovskú dieru do sveta logo a web dizajnu. S nekonečnou zásobou voľne dostupných krásnych fotiek na “image stocks” a s rýchlejším internetom, vidíme nárast používania naozaj veľkých obrázkov, ktoré berú dych a pozornosť človeka. Ľudia milujú obrovské a krásne obrázky, preto očakávame ich nárast aj v budúcnosti.

5. Ručne kreslené obrázky a ilustrácie

Malé ilustrácie sa objavujú na internete už roky rokúce, ale väčšie a ručne dizajnované, prichádzajú do módy len teraz. So silnými a tvrdými fontami, farbami, ktoré pohladia a veľkými obrázkami, sa stávajú štandardom, ktorý od seba rozlišuje dizajnérov a spoločnosti. Ak sa chcete odlíšiť od ostatných, začnite s vlastnými ilustráciami a charaktermi. Je to ťažká práca, ale vyplatí sa to a Vaša stránka naozaj vystúpi z radu.

6. Magický realizmus

Možno ste ešte výraz Magic Leap nepočuli, ale určite ste ho už videli. Jedná sa o spájanie moderných vizuálnych techník s reálnymi fotkami alebo videami. Napríklad letiaca veľryba nad plážou plnou ľudí, na nerozoznanie od reality. Vďaka dostupnosti technológií môžeme prinášať kúsok mágie, snov a predstavivosti do reálneho dizajnu. Preto sa do budúcnosti obzerajte viacej po mágii a kúzlach.

7. Kúzla kinematografu

Keď sa dizajnéri chcú naozaj odlíšiť, musia ísť s videom a obrázkami o krok vpred a vkročiť do niečoho, čo je oveľa náročnejšie, ale schopnejšie interaktívneho storytellingu. Kinematograf je nová verzia animovaných gifov a dokáže byť omnoho unikátnejšia ako akékoľvek iné video alebo stock fotka.

8. Video v pozadí

S rýchlym internetom je oveľa reálnejšie dostať video hneď na hlavnú stránku webu, do ktorej sa načítate priamo alebo z vyhľadávača. Videá na pozadí slávia svoj úspech a expandujú na mnohých stránkach. Z videa má človek bohatý zážitok a dokáže ukázať ozajstnú dušu spoločnosti. Jemnejšie, ambientnejšie a éterickejšie videá robia Váš obsah menej bežným.

 








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia