Odkedy Instagram uvoľnil reklamu širokému publiku, tak v jeho feede doslova explodovali obrovské množstvá inzerátov. Najčudnejšou vecou je, že spoločnosti sa k inzerátom na sociálnych sieťach stále správajú ako k bannerovej reklame. Aj napriek tomu, že globálny priemerný click-through-rate pre displejovú reklamu klesol na 0.07 percenta a zodvihol nám tak všetkým varovný prst.
Ak sa vaša reklama dostane pred oči užívateľa a on na ňu neklikne, iba ju pasívne olajkuje a palcom sa odskroluje ďalej, tak chybu asi robíte v týchto veciach:
1. Inzerát vyzerá príliš profesionálne
Tak ako Youtube, aj Instagram je morom obsahu, ktorý vyprodukovali jeho užívatelia. Hocičo s korporátnym faceliftom je odsúdené na ignoráciu. Tradičný ad, s čistým krásnym vizuálom obaleným v korporátnych farbách a opečiatkovaný logom nemá šancu.
Na Instagrame, kde farby a pohyb hrajú hlavnú úlohu, užívatelia hľadajú neobyčajné a zároveň prirodzené zážitky. Vytvárajte preto reklamy, ktoré nevyzerajú korporátne, majú prirodzené farby, nenútenú štylizáciu a budujú dlhodobý vzťah s publikom.
2. Inzerát nerozpráva príbeh
Veľa inzerátov obsahuje brand, chytľavý popis a obrázok, ktorý skoro vždy vyzerá ako fotka zo shutterstocku. Inak povedané, banner.
Užívatelia Instagramu sa neobzerajú iba po obrázkoch. Obzerajú sa po obrázkoch, ktoré rozprávajú príbeh. Ten môže byť veselý, smutný alebo plný akcie. Toto je ten ozajstný magic Instagramu. Fotografie, ktoré sa transformujú do príbehov majúcich hlbší význam pre diváka.
National Geographic a Humans of New York sú dva Instagram účty, ktoré v skutku zachytávajú pozornosť diváka a majú na neho emocionálny dopad. Angažujú ho na dlhšiu dobu ako len na jeden swipe.
3. Naliehanie a nátlak
Tak isto ako pre ostatné sociálne médiá, aj pre Instagram platí, že užívatelia na neho prichádzajú kvôli zábave, informáciám a kontaktu s priateľmi. Tieto fakty netreba ignorovať postovaním veľkých červených bannerov apelujúcim na city a svedomie publika.
Napriek tomu, že váš inzerát na Instagrame obsahuje CTA button, nemali by ste to zneužívať a aj tak sa viac sústrediť na obsah ako na prinútenie človeka klikať.
Keď rozumne angažujete diváka s obsahom, jeho oko bude prirodzene pritiahnuté na výzvu “Buy now” alebo “Learn More”.
4. Zobrazujete generických a všeobecných ľudí
Ťažko identifikovateľné osoby alebo bezpohlavné fotky ľudí od chrbta. Žena bez výrazu v tvári alebo veľké anonymné ruky. Ak váš Instagram obsahuje takéto posty, tak vás prosím, aby ste ich okamžite vymazali.
Ak chcete konkurovať obrázkom s polonahými celebritami, ženami s rodu Kardashian alebo s momentami z Hollywoodu, tak musíte nájsť niečo špeciálne a charakteristické, čo zachytí pozornosť diváka. Neurobte však základnú chybu, ktorá vedie k okamžitému neúspechu – nechoďte hľadať obrázok na nejaký photo stock – obchod s obrázkami.
5. Váš produkt má mŕtvu kompozíciu
Nikto z nás nechce vidieť hodinky len tak vo výklade alebo položené na stole. Hodinky patria na ruku a hlavne s vami chodia celý deň a zažívajú každý jeden okamih. A toto by malo byť zrejmé aj na fotke.
Luxusné hodinky sa lesknú na ruke spolu s mrakodrapmi v pozadí, energetický nápoj v ruke zablateného bajkera alebo modelky v prirodzených situáciách uprostred krásneho urbánneho prostredia alebo prírody – toto sú inzeráty, ktoré trhajú srdcia.
Vaša reklama na Instagrame musí byť o živote a nie v prvom rade o produkte.
6. Príliš veľa textu
Text je prirodzený nepriateľ mobilného užívateľa. Výskumy ukazujú, že keď sa pozeráme do telefónov, tak naše oči sú priťahované do stredu obrazovky. Najprv si všimneme obrázok a až potom to, čo je nad ním. Takže ak dávate text priamo na stred obrázku, tak prichádzate o veľký kus svojho publika.
Zatiaľ čo veľké a tučné príslovia alebo múdrosti môžu fungovať ako organický obsah, nikto si ich nebude všímať pokiaľ za nimi nestojí história značky alebo o vás diváci nikdy nepočuli.
7. Ešte ste neskúsili video
Instagram umožňuje pustiť video dlhé až 60 sekúnd a naozaj platí, že ako dostanete váš produkt do pohybu, tak jednoducho a rýchlo zachytíte ľudskú pozornosť.
Videá na pokračovanie, rozhovory alebo akčné shoty môžu vašej značke zabezpečiť leaderstvo v obsahu na Instagrame.
Referral, followerovia a kliky
Takisto ako ostatné sociálne kanály, Instagram tiež nie je iba miestom na tlačenie platenej reklamy a dúfanie v konverzie. Skvelý obsah priťahuje skvelých followerov a tí o tom časom určite povedia aj svojim followerom a takto sa vytvorí reťaz potenciálnych lojálnych zákazníkov. Word-of-mouth je v reklame silnejšie ako všetky peniaze sveta.