Záleží len na našom cieli, či chceme ľuďom dávať alebo len brať. Ak chceme ľuďom dávať – napríklad pocit, že nám na nich záleží – môžeme použiť niekoľko klasických formátov na šírenie brand awareness, akým je napríklad obyčajný boost postu alebo si spravíme lajkovaciu kampaň a použijeme formát promote your page. Asi najlepším formátom na odovzdanie odkazu publiku je video. V ňom spoľahlivo vyrozprávate všetko, čo chcete a navyše možno aj pritiahnete ľudí na svoju webstránku, ak im ponúknete niečo atraktívne.
Ak však momentálne nemáte ľuďom čo vyrozprávať, ale máte im čo ponúknuť alebo ukázať, čo máte nové a to tým najlepším a maximalistickým spôsobom, použite formát carousel ad. Je vynikajúci aj pre tie prípady, keď nezmestíte všetko čo chcete do jedného obrázku.
Carousel Ad
Po uvoľnení carousel formátu sa roztrhlo vrece s reklamami, ktoré sa snažili na každom jednom obrázku carouselu predať produkt. Dá sa to však aj inak a tento reklamný formát môže byť veľmi zaujímavý. Tu je zopár ukážok.
Koniec koncov je pravda, že obrázky tvoriace príbeh vyzerajú v carousel formáte fantasticky, avšak vy ich nikdy na svojom mobile neuvidíte v celom kontexte a v skutočnosti Vám na mobile prídu obrázky skôr ako rozbité a nič nehovoriace. Preto je lepšie tento formát použiť na ukázanie viacero produktov a nesnažiť sa vytvoriť príbeh (nikomu to totiž nedôjde). Jedine, ak by ste sa ním chceli chváliť ako značky vyššie na obrázkoch. Špecifikáciu a bližšie informáciu ku carousel ads môžete nájsť v tomto Facebook dokumente.
Lead Ad
Tento formát reklamy je asi najinteraktívnejší a najzmysluplnejší spomedzi všetkých formátov (ak nerátame inštaláciu aplikácie). Nemusíte vytvárať samostatné stránky s formulármi alebo posielať ľudí preč z Facebooku. To predsa nikto z nás nechce. Najlepším spôsobom je vypýtať kontakt na človeka priamo na Facebooku.
Tieto vody sú zatiaľ neprebádané a systém nie je zatiaľ úplne domyslený. Navyše je tu veľa nástrah, ako napríklad povolenie a súhlas na spracovanie súkromných informácí a podobne. Taktiež zbieranie týchto dát nie je až také user friendly a musíte sa k ním dopátrať až niekde v nastaveniach stránky v publishing tools. Existujú však nástroje, samozrejme platené, ktoré Vám zber týchto dát spríjemnia. Tento je na chvíľu napríklad zadarmo, ale získa prístup k Vašim stránkam.
Získavanie leadov je pri niektorých kampaniach alfou a omegou. Doteraz musel marketér balansovať na tenkej čiare medzi obyčajným bannerom a landing page s formulárom. Teraz to má všetko v jednom a stopercentne fungujúce. My sme momentálne spustili Lead Ads pre nášho klienta Mitsubishi, v ktorom vyzývame ľudí, aby sa prihlásili na testovaciu jazdu. Takto tá reklama vyzerá: