Trpí Vaše YouTube video malým počtom pozretí a neviete ho vyhľadať pomocou kľúčových slov? Pochopenie YouTube algoritmu je zásadnou výhodou ako pomôcť Vášmu kanálu a videám, aby ich videlo viacej ľudí.
1. Zosúlaďte obsah s tým, čo vyhľadáva Vaše publikum
Ak chcete zlepšiť náskok pred Vašou konkurenciou, nájdite presné slová a frázy, ktoré ľudia používajú pri vyhľadávaní takého obsahu ako tvoríte aj Vy. Môžete použiť nasledovné nástroje na ich identifikáciu: Keyword Tool alebo YouTube Trends. K dispozícii sú aj veľmi dobré platené nástroje, do ktorých sa oplatí investovať: VideoCents alebo vidIQ. Pomôžu Vám dostať sa k insightom a zistiť, čo a ako ľudia na YouTube hľadajú.
Platené nástroje Vám dávajú o trošku viac dát ako samotný YouTube analytics, ale ich hlavná výhoda spočíva v poskytovaní pocitu, ako ťažké je byť vysoko hodnotený pri jednotlivých špecifických termínoch. Tu je napríklad ukážka insightov pre slovo “vine”.
Pozeráte sa na ideálny stav, kedy kľúčové slovo dosahuje dobré čísla vo vyhľadávaní, ale zároveň nie je veľmi konkurenčné. To čo spôsobuje tieto dobré čísla dosť závisí od trhu alebo oblasti podnikania.
Potom ako identifikujete tie najlepšie kľúčové slová, použite ich pri publikovaní Vašich videí.
Vytvorte také video, ktoré ľudia hľadajú
SciShow Hanka Greena sa zaoberala najpýtanejšími otázkami vo vede a vytvorila sériu videí, ktoré na tieto otázky odpovedali. Táto taktika zarobila tomuto kanálu milióny videní a samozrejme aj peňazí 🙂
Optimizujte video pre to, čo ľudia hľadajú
YouTube stále nevie poriadne čítať obsah videa a preto musíte poriadne a správne povedať, o čom Vaše video je. Toto sa robí cez takzvané meta data videa.
Ak používate kľúčové slová strategicky a nie spamovo, budete lepšie hodnotený, pretože YouTube vie, že Vaše video je relevantné k použitým kľúčovým slovám. Nezabudnite použiť kľúčové slová aj v názve videa, popise, značkách a titulkoch.
Pozrite sa na nasledujúce príklady videí, ktoré sa zobrazujú na prvých miestach pri kľúčovom slove “video marketing”. Toto slovo je viditeľné v názve, ale aj popise.
So strategickou optimalizáciou kľúčových slov ako sú tieto, nie je žiadnym divom, že videá sú hodnotené takto vysoko oproti konkurenčným kľúčovým slovám.
2. Maximalizujte čas pozerania videa
“Watch time” je pre YouTube veľmi dôležitý rankingovací faktor. Je to jednoduché: ak Vaše video nemá vysoký čas pozerania, bude sa objavovať na najnižších priečkach vyhľadávania. Nesúvisí to s celkovým počtom minút pozerania videa, ale s percentážou, do akej dĺžky je video priemerne pozerané. Aj keď najlepšie je zvyšovať obidva tieto faktory.
Jeden z úspešných YouTuberov je Michael Stevens s kanálom Vsauce a jeho publikum je na ňom doslova nalepené. Aj keď sú jeho videa dlhšie ako 10 minút, dostávajú stovky až tisíce stopercentných pozretí.
Ide priamo k pointe a odpovedá na otázku. Svoju osobnosť a inteligenciu používa na to, aby v ľuďoch vzbudil zvedavosť znovu a znovu. Poučte sa od Michaela a zvážte odstránenie dlhých a nudných vstupov a výstupov z videa (intro a outro).
Keď prinútite ľudí pozerať Vaše video dlho, YouTube to ocení a bude ho intenzívnejšie navrhovať ostatným ľuďom.
3. Motivujte ľudí otvárať viacej videí na Vašom kanáli
Možno sa to zdá samozrejmé, ale vyskúšajte prinútiť ľudí pozerať viac Vašich videí. Každý kanál si to samozrejme praje, ale skoro žiadny z nich aktívne nepodnecuje ľudí k tomu, aby si pozreli viacej videí. Táto taktika má mnoho výhod.
Ak Váš kanál pravidelne opúšťajú ľudia po pozretí jedného videa a dlhšie na ňom neostávajú, YouTube Vás bude radiť na nižšie pozície. Naopak, ak ľudia prinášajú viacej “sessions”, YouTube algoritmus odmení Váš kanál lepším rankingom.
Dobrým spôsobom ako podnecovať ľudí pozerať viacej videí je používať klikateľné karty, anotácie alebo robiť videá na pokračovanie.
Každý z Vás určite pozná epické rap súboje (Epic Rap Battles). Tento kanál využíva túto taktiku, aby si zlepšil SEO videí. Jedinou akciou, ku ktorej užívateľa nabádajú, je pozrieť si viac videí.
4. Držte Vás obsah konzistentný
YouTube, takisto ako jeho veľký brat Google, miluje autoritu a ak pravidelne uploadujete videá tej istej témy už niekoľko rokov, YouTube Vás veľmi rád posunie v rankingu hore. A nováčikovia sú právom zaraďovaný nižšie pod Vaše videá.
Kanál Unbox Therapy uploadoval takzvané “unboxing” videá a technologické recenzie niekoľko krát za týždeň a to skoro päť rokov. Prilepšil si tak o 3 milióny subscriberov a je zobrazovaný ako druhý pri akomkoľvek kľúčovom slove obsahujúce “apple`s latest gadget”.
Keď príde na vybratie témy, ktorej sa chcete venovať, musí byť čo najpriamočiarejšia a jednoliata. YouTube ju tak ľahšie rozozná a bude jej dôverovať. Ak budete robiť videá vždy rozličnej témy, algoritmus Vás začne prehliadať.
5. Posmeľte ľudí k embedovaniu Vašich videí na iné stránky
Ako sme sa už zmienili pred tým, YouTube obľubuje autority. To sa taktiež odzrkadľuje vo váhe, ktorú prikladá embedovaným videám na ostatných platformách. Ak je Vaše video umiestnené alebo prelinkované na vysoko kvalitnej webovej stránke, YouTube o Vás rozmýšľa ako o niekom, kto musí isto robiť niečo dobre a boostne Vaše hodnotenia hore.
Dobrým príkladom sú videá z BuzzFeedu. Sú embedované kade tade na populárnych webstránkach, blogoch alebo sociálnych profiloch.
To je nepochybne obdivuhodné a prináša to udržateľné počty videí a nových subscriberov. Rozmýšľajte preto nad tým ako promovať videá na externých stránkach, ktoré sú relevantné k Vášmu marketu.
6. Zveľaďujte a kultivujte angažovanie publika
Komenty, lajky a zdieľania sú najlepším dôkazom pre YouTube, že Váš obsah je trendy. Komenty sú špeciálne dobré na to, aby ste dostali feedback a insighty od Vášho publika. Navyše mix call-to-action podporuje angažovanie a je lepšie ako obyčajné subscription.
Ak ľudia lajkujú Vaše video, zdieľajú ho s priateľmi a hovoria o ňom, tak to vysiela dobrý signál pre YouTube, že mal pravdu, keď poslal užívateľov z vyhľadávania práve na Váš kanál.
Neexistuje lepší príklad zlepšovania angažovanosti ako je populárny futbalový kanál Copa90. Tento kanál má pravidelnú týždennú show založenú na komentároch jeho publika a nie je divu, že ich pozícia vo vyhľadávaní láme rekordy.
Nemusíte zachádzať až do takýchto extrémov, stačí keď budete používať call-to-action a pýtať sa otázky. Tak dosiahnete, že ľudia Vám začnú video komentovať. A keď už ten koment na videu nechajú, treba im naň reagovať a dosiahnete vyššiu interaktivitu.
Tu je skvelý príklad od Screen Junkies, ktorý používajú komentáre fanúšikov priamo vo videách.
Tieto rady platia pre každú platformu, ktorá slúži na prezeranie videí. YouTube je však stále top a tvrdá práca s ním sa určite vyplatí. To ako sa Vám darí vo vyhľadávaní videí najlepšie uvidíte v YouTube analytics alebo sa prihláste do jedného z analytických programov, ktoré sme spomínali na začiatku článku.