Rebranding technologickej spoločnosti Enehano

BRANDING

Enehano Logo


Enehano je pôvodom česká technologická spoločnosť, ktorá sa sústredí na zefektívnenie podnikania firiem v oblasti marketingu, predaja a starostlivosti o zákazníkov najmä pomocou platformy Salesforce. S tímom viac ako 80 odborníkov, ktorí disponujú vyše 180 Salesforce certifikátmi, sú kľúčovým Gold partnerom pre tohto IT giganta. Medzi ich klientov patria tie najväčšie spoločnosti v Českej republike na čele s bankami, poisťovňami či mobilnými operátormi. Enehano však stále napreduje a expanduje aj do ďalších krajín ako Slovensko, Nemecko, ale aj USA. No a práve takýto rast si vyžaduje pevne zadefinovanú brand stratégiu.






Výzva

V technologickej spoločnosti Enehano si uvedomovali potrebu silnej brandingovej stratégie, od ktorej sa bude odvíjať ich ďalšia externá aj interná komunikácia. Tiež im bolo jasné, že na to, aby mohli takúto stratégiu správne uchopiť, potrebujú pevné základy značky, ktorá ich neskôr odlíši od všetkých iných spoločností. Tie často pôsobia veľmi strojene. Enehano je dynamická firma s víziou rastu. Takou, ktorá prinesie svieži vietor do tohto odvetvia. Ako sa však k tomu dopracovať a pretaviť to do samotnej značky? Práve z tohto dôvodu si nás klient zavolal na pomoc a výzva bola na svete.



Riešenie

V prvom kroku sme zorganizovali branding workshop priamo u klienta v Prahe. To je skvelý spôsob, ako pochopiť trh, na ktorom Enehano pôsobí, aké motivátory ich poháňajú a aká je ich hlavná esencia značky z pohľadu firmy aj zákazníkov. Workshop viedla naša Veronika, jediný certifikovaný Brand Architekt na Slovensku, takže sme presne vedeli, čo potrebujeme zistiť:

Cieľové
skupiny

Podrobnosti o behaviorálnych a psychologických črtách primárnej, sekundárnej a terciárnej cieľovej skupine, a tiež na čo a ako reagujú.

Prieskum konkurencie

Kto sú hlavní konkurenti Enehano, čím sa odlišujú a čo majú spoločné.

Unique Selling Proposition

Čo je hlavnou pridanou hodnotou firmy Enehano oproti konkurencii.

Pozicioning

Ako je značka Enehano vnímaná teraz a ako chceme, aby bola vnímaná v budúcnosti.

Kompetencie značky

Aké sú kľúčové kompetencie značky a ako ich pretaviť do komunikácie.

Piliere
značky

Čo je potrebné komunikovať zákazníkom a čo musí byť súčasťou stratégií.

Na základe podrobnej analýzy sme workshop vyhodnotili a vybrali vhodné archetypy, ktoré boli stavebným kameňom pre budúcu komunikáciu značky. Nastavili sme piliere, od ktorých by sa mala marketingová aj brandingová stratégia odvíjať a zadefinovali, ako pracovať so značkou aj vizuálne.



VÝSLEDKY

Po úspešnom zadefinovaní značky sme mali my aj klient jasnú predstavu, kam sa v budúcnosti so značkou uberať. Na základe toho nám klient zveril aj tvorbu nového loga, ktoré malo reflektovať všetky zistenia z workshopu. Vytvorili sme návrhy loga, ktoré sme pri ďalšej návšteve klienta v Prahe rovno odprezentovali.



Nakoľko spoločnosť Enehano má viacero divízií, rozhodnutie bolo jasné. Víťazné logo umožňuje variovať posledné písmeno “O” podľa potrieb značky a komunikuje tieto jednotlivé divízie firmy.



SUMARIZÁCIA

Výsledok bol viac než uspokojivý, keďže sa nám podarilo zadefinovať značku tak, aby vystihovala mladú a sviežu firemnú kultúru. Okrem archetypov sme mysleli aj na budúcu komunikáciu spoločnosti. Tak, aby toto nastavenie pretavili aj do ďalších častí značky ako web, tone-of-voice a podobne. Zároveň sme vytvorili logo, ktoré dokáže plniť viac funkcií naraz a odráža pozicioning značky. S výsledkom sme boli spokojní nielen my, ale aj samotný klient, ktorý si celý priebeh spolupráce pochvaľoval.


Teší nás, že odteraz bude Enehano mať pevne stanovené piliere pre ďalšiu internú a externú komunikáciu a bude tak pôsobiť odlišne, dôveryhodne a konzistentne naprieč všetkými komunikačnými kanálmi. Ak by ste aj vy chceli využiť služby našej digitálnej agentúry, neváhajte a kontaktujte nás. Budeme sa tešiť na vaše výzvy.







Web na mieru







captcha




Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia