MG MOTOR - UVEDENIE ZNAČKY NA LOKÁLNE TRHY

STRATÉGIA

MG MOTOR LOGO


Značka vozidiel MG Motor nie je v automotive segmente žiadny nováčik. Od svojho vzniku v roku 1924 si za takmer 100 rokov svojho pôsobenia na zahraničných trhoch vyslúžila označenie britské dedičstvo. Hrdým majiteľom bol napríklad aj samotný princ Charles, čo len podčiarkuje odkaz na britské korene. V roku 2005 značka síce prešla pod čínsku automobilku Nanjing Automobile, no to jej žiadnym spôsobom nevzalo status legendy britských ostrovov. Ba naopak. Zámer priniesť automobily po niekoľkých rokoch späť na európske trhy bol ešte reálnejší. No a v roku 2022 prišiel na rad aj vstup značky na slovenský a český trh, ktorý sme mali na starosti práve my.






Výzva

Na začiatku roka 2022 nás klient oslovil, aby sme mu pomohli so vstupom na český a slovenský trh s modelmi MG ZS a MG EHS. Výzvou bola nízka miera rozpoznateľnosti tejto automobilky, nakoľko takmer 20 rokov sa na Slovensku ani v Česku vozidlá MG nepredávali. Dôležité teda bolo tieto modely správne dostať do povedomia cieľovej skupiny s pozicioningom, ktorý na európskych trhoch táto automobilka presadzuje. A teda, že ide o značku s takmer 100-ročnou históriou a anglickými koreňmi, ktorá má čo to ponúknuť každému, kto hľadá rodinné, či už benzínové, hybridné alebo plug-in hybridné SUV za rozumnú cenu.



Služby, ktoré sme zabezpečili

Komunikačná stratégia
Tvorba media plánov
Tvorba obsahu na sociálne siete Facebook a Instagram
PPC kampane
Lead Generation
Community Management

Riešenie

Prvým krokom v prípravnej fáze launch kampane bolo správne zadefinovanie cieľových skupín. Tie sa totiž pri oboch modeloch benzínového MG ZS a plug-in hybridného MG EHS líšia. Okrem iného aj cenovkou. S ohľadom na tieto východiská sme vytvorili podrobnú stratégiu a k nej prislúchajúce media plány, ktorých launch bol naplánovaný na jún 2022.

V teasingovej fáze sme ešte počas mája vytvorili social media profily, na ktorých sme postupne začali vytvárať relevantný obsah. Do povedomia širšej verejnosti sme značku MG dostali aj vďaka platenej podpore najlepšie performujúcich postov, s ktorým nám pomohol náš vlastný nástroj Boosterberg. Keď sme mali pripravenú pôdu na launch, spustili sme tiež PPC kampane.

Tie vychádzali z jasne stanovenej stratégie a orientovali sa najmä na brand awareness, traffic, konverzie a remarketing podľa fázy, v ktorej sa zákazník nachádzal. Využili sme formáty v Google Search, Google Display Network, YouTube, ale aj Facebook a Instagram. Okrem nich sme sa zamerali aj na community management či zbieranie relevantných leadov s ponukou registrácie na testovaciu jazdu. Tým sme pokryli full service marketingovú podporu pre úspešný vstup na lokálne trhy.



VÝSLEDKY

No a výsledky boli viac než uspokojivé. Cieľová skupina nielenže prijala vstup na tieto trhy kladne, no registrácie na testovacie jazdy aj predaje začali stabilným tempom rásť. Na Slovensku sa nám počas launch kampane podarilo dosiahnuť vyše 8,5 milióna impresií a vďaka lead generation kampaniam sme v priemere za jeden lead zaplatili len 2,57 € na Slovensku a 2,58 € v Česku. Relevancia leadov sa pohybovala na úrovni až 70-80 % všetkých zozbieraných leadov, čo je pri položke, akou je automobil, naozaj úctyhodné číslo. Fanúšikovská základňa sa mimo iného rozrástla aj na Facebooku z nuly na približne 1 800 followerov na Slovensku a takmer 3 000 v susednom Česku.



8,5 mil

impresií na Slovensku

2,57 €

priemerná cena za SK lead

2,58 €

priemerná cena za CZ lead

71

uverejnených postov na sociálnych sieťach

1800

nových followerov SK Facebook stránky

3000

nových followerov CZ Facebook stránky

SUMARIZÁCIA

Za necelý rok sa nám podarilo dostať značku MG Motor a jej modely do povedomia cieľovej skupiny na slovenskom aj českom trhu. Zároveň sme prispeli k záujmu o získanie viac informácií o modeloch, čím sme prispeli aj k nárastu predajov. Nielen my, ale aj samotný klient bol natoľko spokojný, že svoje budúcoročné plány priniesť modely MG4, MG5 a tiež ZS EV zveril do rúk opäť nám. Od januára 2023 sa naša spolupráca s MG rozrastie o správu TikToku, tvorbu obsahu a zapojenie influencerov či ambasádorov do komunikácie MG Motor.


Kampaň zhodnotil aj samotný klient:

"Uvádění nové značky na trh se v automobilovém prostředí neděje každý den a tak jsme celé kampani venovali velké úsilí podpořené adekvátním rozpočtem. Pokud současně uvážíme význam online médií v rámci komunikačního mixu značky MG, byla naše spolupráce s agenturou Kremsa naprosto klíčová. Jejich profesionální přístup a odbornost v rámci přípravy a exekuce celé kampaně zahrnující také sociální média pro obě země je příslibem dobré spolupráce také v roce 2023, kdy budeme značku MG dále rozvíjet a uvádět nové modely hned v několika segmentech včetně elektromobilů."

Marek Vodička, PR & Marketing Manager, MG Motor Slovensko

Teší nás, že po úspešnom uvedení na trh bola spokojnosť klienta pretavená aj do ďalšej spolupráce. Týmto chceme poďakovať za dôveru a tešíme sa na nové výzvy, ktoré nám full-service správa marketingu pre MG Motor prinesie. Ak by ste aj vy chceli využiť služby našej digitálnej agentúry, neváhajte a kontaktujte nás. Budeme sa na vás tešiť.







Web na mieru







captcha




Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia