Pri online komunikácii je dôležité určiť si základné piliere, ktoré budú nemenné, a tým pádom na nich efektívne vieme budovať kreatívnu časť, ako sú grafické vizuály, logo, grafické šablóny, písanie príspevkov, či mailov, tone of voice a podobne.
Naše základné piliere boli nasledovné:
Ako prvé sme si zadefinovali naše cieľové skupiny a dôležité atribúty našej primárnej a sekundárnej cieľovej skupiny. Čo majú spoločné a čo nie, čo ich zaujíma a čo naopak, frustruje. Vďaka spoločným znakom sme vedeli, čo máme komunikovať a ako to komunikovať tak, aby sme našu cieľovú skupinu zaujali.
Vedieť, pre koho váš produkt je a pre koho nie je, je v dnešnej dobe kľúčové. Odvíja sa od toho celé online fungovanie.
Je dôležité sústrediť sa aj na sekundárnych zákazníkov, v tomto prípade to boli ľudia, ktorí chcú obdarovať niekoho blízkeho. Títo zákazníci tvoria veľmi silnú skupinu z dlhodobého hľadiska. Preto sme vedeli, že je dôležité cieliť komunikáciu aj na nich.
Ďalším bodom bol spôsob komunikácie. Na základe dlhého budovania projektu a jeho konceptu, po dlhých debatách s klientom a vďaka výberu ponúkaných produktov sme vedeli, že naša komunikácia sa musí sústrediť na mladú cieľovú skupinu - Generáciu Z. Preto sme vyberali mladistvý tone of voice. Vedeli sme, že náš jazyk musí byť jednoduchý, odľahčený a inšpiratívny.
Tretím, veľmi kľúčovým bodom, bolo určiť si cieľ značky (Brand Purpose), misiu, víziu a USP. Na základe ich definícii sme vedeli, akým smerom sa máme uberať a kam majú naše ciele spomenuté nižšie smerovať.
Po určení týchto bodov sme si vytvorili moodboard, aby nám pomohol naštartovať naše kreatívne myslenie, aby sme mali o všetkom lepšiu predstavu, nakoľko my aj klient sme skôr vizuálne typy.